Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2019

Ψηφιοποιείται το Αρχείο του Θεάτρου Ριάλτο από το ΤΕΠΑΚ

Ολοκληρώθηκε η Α' φάση ψηφιοποίησης με αφίσες προβάλλουν έργα από τον κινηματογράφο Ριάλτο, καθώς και από τους κινηματογράφους Αριέλ, Αθηνά, Γιορδαμλή, Παλλάς, αλλά και κινηματογράφους της Αυστραλίας


Με την καταχώρηση 879 αφισών ολοκληρώθηκε, από τη βιβλιοθήκη του ΤΕΠΑΚ, η Α’ φάση ψηφιοποίησης του αρχείου του θεάτρου Ριάλτο, της περιόδου 1959-1974, ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο που αναμένεται να περάσει σύντομα στη Β’ φάση του.
Το γεγονός χαιρέτησε, σε συνέντευξη Τύπου, ο  Πρόεδρος του ΔΣ του Θεάτρου Ριάλτο, Κίκης Καζαμίας, ο οποίος εξέφρασε τις ευχαριστίες του στο ΤΕΠΑΚ «γι’ αυτή την πολύ ουσιαστικής σημασίας εργασία που έχει επιτελεστεί». Πρόκειται, είπε, για μια ιστορική καταγραφή που οφείλουμε και στις μελλοντικές γενιές.
«Ευχαριστούμε όλους όσοι έχουν εμπλακεί σε ένα πολύ λεπτό ζήτημα που είναι το θέμα της ψηφιοποίησης της ιστορίας ενός εν ενεργεία μνημείου, το οποίο σε αυτή την 86χρονη δραστηριότητα του, έχει καταφέρει να είναι εμβληματικό, τόσο για την περιοχή που βρίσκεται, την Πλατεία Ηρώων, όσο και για την πόλη της Λεμεσού», συμπλήρωσε.
Είμαστε υπερήφανοι, συνέχισε, γιατί σήμερα το θέατρο Ριάλτο, «δικαίως θεωρείται, όχι απλά ως μια αίθουσα θεάτρου, αλλά ως ο μεγαλύτερος ιδιωτικός μη κερδοσκοπικός πολιτιστικός φορέας της Κύπρου, με διεθνή αναγνώριση».
Υπενθύμισε ακόμη ότι φέτος συμπληρώνονται 20 χρόνια από την επαναλειτουργία του θεάτρου, το 1999, και σύντομα θα ανακοινωθεί το πρόγραμμα εορτασμών της σημαντικής αυτής επετείου.
Από την πλευρά του, ο διευθυντής της βιβλιοθήκης του ΤΕΠΑΚ, Μάριος Ζέρβας, είπε πως το έργο ψηφιοποίησης του αρχείου του θεάτρου Ριάλτο ξεκίνησε τον Μάιο του 2017, ενώ είχε προηγηθεί, τον Φεβρουάριο του ίδιου χρόνου, η σχετική υπογραφή του πρωτοκόλλου συνεργασίας των δυο μερών.
Ο κ. Ζέρβας σημείωσε ακόμη πως το εργαστήριο ψηφιοποίησης, με τις δυνατότητες που διαθέτει στην τεκμηρίωση του υλικού, έχει ολοκληρώσει ήδη αρκετά έργα ψηφιοποίησης, όπως το αρχείο Σόλωνα Μιχαηλίδη, μέρος της συλλογής του ΓΣΟ, ενώ υπάρχει συνεργασία με το Θεατρικό Μουσείο Κύπρου για την ψηφιοποίηση του αρχείου του κυπριακού θεάτρου.
«Το εργαστήριο βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη και ανάλογα με τις ανάγκες ψηφιοποίησης που υπάρχουν προχωρούμε στην επέκταση του με την αγορά νέου εξοπλισμού για τη διεκπεραίωση όλων αυτών των έργων», ανέφερε και υπογράμμισε την ανάγκη για ενίσχυση του με περισσότερο προσωπικό.
Λεπτομέρειες γύρω από το έργο ψηφιοποίησης της Α’ φάσης του αρχείου του θεάτρου Ριάλτο έδωσε ο βιβλιοθηκονόμος του ΤΕΠΑΚ Σταμάτιος Γιαννουλάκης, ο οποίος ανέφερε πως στο υλικό που ψηφιοποιήθηκε περιλαμβάνεται και αρχείο του Παναγιώτη Γιαννούδη, παλιού Λεμεσιανού και λάτρη του κινηματογράφου, που έζησε για πολλά χρόνια στην Αυστραλία, λειτουργώντας μια σειρά από κινηματογραφικές αίθουσες. Οι αφίσες προβάλλουν έργα από τον κινηματογράφο Ριάλτο, καθώς και από τους κινηματογράφους Αριέλ, Αθηνά, Γιορδαμλή, Παλλάς, αλλά και κινηματογράφους της Αυστραλίας.
Σε ιστορικά στοιχεία του θεάτρου Ριάλτο αναφέρθηκε, από την πλευρά του, ο Επιστημονικός Διευθυντής του Παττιχείου Δημοτικού Αρχείου – Ιστορικού Αρχείου και Κέντρου Μελετών Λεμεσού, Μίμης Σοφοκλέους, ο οποίος υπέδειξε ότι πρόκειται για ευτυχή συγκυρία που η σημερινή διάσκεψη Τύπου πραγματοποιείται λίγες μέρες πριν τη συμπλήρωση 86 χρόνων (26/2/1933) από την έναρξη λειτουργίας του θεάτρου.
«Αυτή η εκδήλωση δεν θα γινόταν αν το θέατρο Ριάλτο δεν έκανε τη μεγάλη παρέμβαση στα πολιτιστικά πράγματα της Λεμεσού και της Κύπρου γενικότερα», είπε ο κ.Σοφοκλέους, προσθέτοντας ότι, οι ποιοτικές και υψηλής αισθητικής παραστάσεις του, καθόρισαν το είδος της ψυχαγωγίας της Λεμεσού.
Τέλος, ο Μίμης Σοφοκλέους κάλεσε όλους όσοι ενεπλάκησαν στην ψηφιοποίηση του αρχείου του θεάτρου, να νιώθουν περήφανοι γιατί μέσα από το έργο αυτό παρουσιάζεται η ιστορία της ψυχαγωγίας του τόπου μας, «ένας σημαντικός τομέας τον οποίον πολλοί υποτιμούν».
Σημειώνεται ότι η Α’ φάση του ψηφιοποιημένου αρχείου του θεάτρου Ριάλτο είναι ήδη διαθέσιμη στη διαδικτυακή πύλη ανοικτής πρόσβασης https://apsida.cut.ac.cy/
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αναγνώστες

Αρχειοθήκη ιστολογίου