Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2010

ΒΠΚ: Η πρώτη βιβλιοθήκη στον ελληνικό χώρο που βραβεύεται από το EFQM με R4E!




Η ΚΕΒΕΠ επιθυμεί να συγχαρεί θερμά τη Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Κύπρου για τη σημαντικότατη διάκριση που πέτυχε πριν δύο περίπου μήνες, εκπληρώνοντας με επιτυχία τα κριτήρια για την επίτευξη της Ευρωπαϊκής Πιστοποίησης EFQM "Recognised for Excellence in Europe” με τρεις αστέρες.

Η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Κύπρου διοργάνωσε χθες τιμητική εκδήλωση, όπου το προσωπικό της ΒΠΚ, με επικεφαλής το Διευθυντή της, Φίλιππο Τσιμπόγλου, πήρε συγχαρητήρια και τιμητικά διπλώματα ενώπιον της ακαδημαϊκής κοινότητας του Πανεπιστημίου.

Η Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Κύπρου έχει πετύχει, ως Μονάδα, τη διάκριση του EFQM «Αναγνώριση για Αριστεία» ( Recognized for Excellence - R4E) με 3 αστέρια. Η διάκριση αυτή είναι το δεύτερο από τα τρία επίπεδα διακρίσεων που απονέμει o Οργανισμός, που αφορούν τη διοικητική οργάνωση οργανισμών ή τμημάτων οργανισμών.

Σημειώνεται ότι η Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Κύπρου είναι η πρώτη βιβλιοθήκη στον ευρύτερο ελληνικό χώρο, και η 3η ή 4η πανευρωπαϊκά, που πετυχαίνει αυτή τη διάκριση.

Το επίτευγμα αυτό είναι πολύ τιμητικό για τη Βιβλιοθήκη, αλλά και για το Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι όμως πρωτίστως ουσιαστικό, καθώς κατά τη διάρκεια του προγράμματος εντοπίστηκαν διάφορα σημεία προς βελτίωση, για τα οποία η ΒΠΚ είτε έχει ήδη προβεί σε ενέργειες είτε θα ενεργήσει άμεσα.

Η Βιβλιοθήκη αξιολογήθηκε από αρμόδια ομάδα εγκεκριμένων αξιολογητών του EFQM κατά τη διάρκεια επίσκεψης στη Βιβλιοθήκη, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 25 και 26 Νοεμβρίου 2009. Σύμφωνα με την έκθεση που έλαβε η Βιβλιοθήκη,


Η στρατηγική της Βιβλιοθήκης είναι εναρμονισμένη με αυτή του Πανεπιστημίου Κύπρου. Οι προσπάθειες που καταβάλλει η διοίκηση της Βιβλιοθήκης, για τη συνεχή βελτίωση απόδοσης της, είναι εμφανείς, μέσω σαφών κατευθύνσεων προς τους τομείς και τα γραφεία δράσης. Επιπρόσθετα, μια σειρά τεκμηριωμένων διαδικασιών έχει αναπτυχθεί, για την ενιαία, επίκαιρη και έγκαιρη επικοινωνία των στελεχών της με όλο το προσωπικό. Η προσέγγιση της εξωστρέφειας με τους φοιτητές και άλλους εξωτερικούς συνεργάτες είναι ιδιαίτερα σημαντική, εκ μέρους της Διοίκησης, για την ενδυνάμωση των αποτελεσμάτων της Βιβλιοθήκης.

Το προσωπικό όλων των βαθμίδων δείχνει έναν υψηλό βαθμό αφοσίωσης στη Βιβλιοθήκη και στην εργασία του, καθώς και μεγάλο βαθμό υπερηφάνειας για τον οργανισμό, ενώ ένα πνεύμα καλής συνεργασίας και ομαδικότητας είναι διάχυτο σε όλο το εύρος της ΒΠΚ.

Η εσωτερική επικοινωνία είναι αδιάλειπτη και μεγάλη έμφαση δίνεται στη διάχυση της γνώσης και των πληροφοριών, ώστε να διευκολύνεται η προσωπική ανάπτυξη και η απόδοση των ομάδων.

Η διεξαγωγή μετρήσεων αντίληψης των ενδιαφερομένων μελών της Βιβλιοθήκης (πελάτες-χρήστες, συνεργάτες, προσωπικό και κοινωνία) με σκοπό την ενεργοποίηση προγραμμάτων βελτίωσης εστιασμένες στις ανάγκες αυτών, έχει αρχίσει να είναι κερδίζει την κατανόηση και την υποστήριξη της Ηγετικής της Ομάδας.

Τα αποτελέσματα από τις έρευνες ικανοποίησης των χρηστών της Βιβλιοθήκης αλλά και του προσωπικού έχουν δημιουργήσει προϋποθέσεις προς αξιοποίηση και διασύνδεση με τις στρατηγικές επιδιώξεις της Βιβλιοθήκης

Η ύπαρξη και η τεκμηρίωση πολιτικών για την διασφάλιση της λειτουργίας των διάφορων συστημάτων έχει αρχίσει να αποτελεί αντικείμενο ιδιαίτερης μελλοντικής προσοχής από την Βιβλιοθήκη

Αρκετά από τα παρουσιαζόμενα συστήματα και διαδικασίες που εφαρμόζει η Βιβλιοθήκη είναι πρόσφατα εισηγμένα στην λειτουργία της με αποτέλεσμα να χρειάζεται χρόνος προκειμένου να γίνει απόλυτα εφικτή η τεκμηρίωση της συστηματικής εφαρμογής τους και κυρίως η μέτρηση της αποτελεσματικότητάς τους.

Η πολιτική της ΒΠΚ σε θέματα κοινωνικής επίδοσης δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί με σαφήνεια, ώστε να ευθυγραμμιστούν γύρω από αυτή σαφείς δράσεις βελτίωσης και στόχοι.

Η ανάπτυξη και στοχοθέτηση κρίσιμων δεικτών απόδοσης, οι οποίοι να αποτελούν οδηγό για την αξιολόγηση και βελτίωση των στρατηγικών και των πρακτικών της ΒΠΚ, δεν έχει ακόμη ωριμάσει και δεν έχει διεισδύσει σε όλο το εύρος της οργανωτικής της δομής και της ιεραρχίας της.

Συγχαίρουμε λοιπόν ενθέρμως τη Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Κύπρου, και ευχόμαστε να ακολουθήσουν τον δρόμο της αριστείας κι άλλες κυπριακές βιβλιοθήκες. Η επιδίωξη της αριστείας είναι τόσο κίνητρο όσο και σκοπός για τη βιβλιοθηκονομική κοινότητα της Κύπρου, και η ΚΕΒΕΠ συντάσσεται στον αγώνα αυτό.


Μπορείτε να δείτε ολόκληρη την Έκθεση εδώ.

Τρίτη, 16 Φεβρουαρίου 2010

Εκδήλωση έδρας UNESCO για τον Νίκο Καζαντζάκη

Έδρα UNESCO του Πανεπιστημίου Λευκωσίας σε συνεργασία με την Διεθνή Εταιρεία Φίλων Νίκου Καζαντζάκη (Τμήμα Κύπρου) σας προσκαλεί στην εκδήλωση "Νίκος Καζαντζάκης μεταξύ Ανατολής και Δύσης"


-Αμφιθέατρο UNESCO 17 Φεβρουαρίου 2010, 18:00

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
18:00 – 18:20 Προβολή ταινίας
«Νίκος Καζαντζάκης, ένας ανήσυχος ταξιδευτής» Μουσείο Νίκου Καζαντζάκη

18:20 – 18:30 Καλωσόρισμα Γιώργος Μαυροειδής,
Διευθυντής Έδρας UNESCO Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

18:30 – 19:00 Χαιρετισμοί
α) Μιχάλης Ατταλίδης Πρύτανης Πανεπιστημίου Λευκωσίας
β) Γιώργος Στασινάκης,
Πρόεδρος της Διεθνούς Εταιρείας Φίλων Νίκου Καζαντζάκη
γ) Βασίλης Παπαϊωάννου,
Πρέσβης της Ελλάδος στην Κύπρο

19:00 – 19:20 Ομιλία:
«Σύνοδος και σύνθεση πολιτισμών»
Γιώργης Γιατρομανωλάκης
Ομότιμος Καθηγητής
Πανεπιστημίου Αθηνών

19:20 – 20:30 Συζήτηση στρογγυλής Τραπέζης :
Συντονίζει :
Ανδρέας Χατζηθωμάς,
φιλόλογος και κριτικός λογοτεχνίας

Συμμετέχουν:
α) Γιώργης Γιατρομανωλάκης,
Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών
β) Παντελής Βουτούρης,
Καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας Πανεπιστήμιου Κύπρου
γ) Χαριτίνη Χριστοδούλου,
φιλόλογος, Δρ Φιλοσοφίας

20:30 – 20:45 Αποσπάσματα κειμένων Νίκου Καζαντζάκη
Διαβάζουν:
α) Κώστας Χαραλαμπίδης,
Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Λευκωσίας
β) Αλέξης Πέτρου,
Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Λευκωσίας

20:45 Δεξίωση

-Η εκδήλωση τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ελλάδος στην Κύπρο.
-Στο πλαίσιο ανακήρυξης του 2010 ως Διεθνούς 'Ετους Συνάντησης Πολιτισμών για την προώθηση του Διαπολτισμικού Διαλόγου.



Εκδήλωση Συνδέσμου Παιδικού Νεανικού Βιβλίου

Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου 2010

Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2010

Επιτέλους εγκρίθηκε η έναρξη της κατασκευής της νέας ΒΠΚ - Στρατηγικό σχέδιο για την ΚΥ.ΒΙ!


Ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού κ. Ανδρέας Δημητρίου παρέλαβε σήμερα το Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης της Κυπριακής Βιβλιοθήκης. Στη συνέχεια ο κ. Υπουργός προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Το Υπουργικό Συμβούλιο στην τελευταία του συνεδρία αποφάσισε να επιτρέψει στο Πανεπιστήμιο να προχωρήσει στην ανοικοδόμηση του Κέντρου Πληροφόρησης και Βιβλιοθήκης. Αυτό είναι ένα μεγάλο έργο της τάξεως των 40 εκ. ευρώ που θα αρχίσει να ανοικοδομείται από το 2011. Τη χρονιά αυτή θα δαπανηθούν τα χρήματα της δωρεάς Στέλιου Ιωάννου και από το 2012 θα ενταχθεί στον Προϋπολογισμό του κράτους. Μαζί με τη Βιβλιοθήκη αυτή, που είναι ένα μεγάλο σύγχρονο έργο, σήμερα ο Διευθυντής της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Κύπρου κ. Φίλιππος Τσιμπόγλου μάς παραδίδει, και σε κλασική αλλά και σε ηλεκτρονική μορφή, το Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης της Κυπριακής Βιβλιοθήκης.

Αυτά τα δύο έργα μαζί θα αλλάξουν εντελώς το τοπίο ως προς την πληροφόρηση και τις Βιβλιοθήκες στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Για την ώρα φαίνεται ότι είμαστε ίσως η τελευταία χώρα στην ΕΕ ως προς την κρατική μας Βιβλιοθήκη. Στην Κύπρο αυτή τη στιγμή αντιστοιχεί ενάμισι βιβλίο ανά δέκα κατοίκους και εάν άρχιζε ο κόσμος να δανείζεται από την κρατική Βιβλιοθήκη, θα υπήρχε διαμάχη από δέκα ανθρώπους για ενάμισι βιβλίο. Την ίδια στιγμή σε χώρες που δεν διαφέρουν πολύ από τη δική μας, όπως η Ισλανδία, αντιστοιχούν 31 βιβλία ανά δέκα κατοίκους, ενώ στη Μάλτα και τη Σλοβενία αντιστοιχούν 12 βιβλία ανά δέκα κατοίκους.

Με την ανακοίνωση αυτών των δύο μεγάλων έργων βάζουμε την Κύπρο σε τροχιά ανάπτυξης που σχετίζεται και με την ανάπτυξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».

Στη συνέχεια, κληθείς να αναφέρει πού οφείλεται αυτή η αναλογία στην Κύπρο, ο κ. Υπουργός είπε ότι η Πολιτεία μέχρι τώρα δεν είχε νοιαστεί για την ανάπτυξη της κρατικής Βιβλιοθήκης και επομένως έμεινε να φυτοζωεί ένα μικρό, παλιό κτήριο, με μια μικρή ομάδα ανθρώπων και πολύ μικρούς προϋπολογισμούς. Πρόσθεσε δε ότι δεν είχε ποτέ μελετηθεί ποιος είναι ο ρόλος της κρατικής Βιβλιοθήκης στην ανάπτυξη πολλών άλλων λειτουργιών μιας σύγχρονης κοινωνίας όπως είναι τα πανεπιστήμια, τα ερευνητικά ιδρύματα, η εκπαίδευση, ακόμη και οι μηχανισμοί λήψης αποφάσεων της Κυβέρνησης.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου κατά πόσον πιστεύει ότι αυτό το έργο θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των πολιτών, ο κ. Δημητρίου ανέφερε ότι μια κρατική Βιβλιοθήκη δεν είναι μια κοινοτική Βιβλιοθήκη, και άρα δεν υπάρχει μόνο για να πηγαίνουν εκεί οι πολίτες να διαβάζουν. Πρόκειται, εξήγησε, για επιτελικό μηχανισμό αρχειοθέτησης, τεκμηρίωσης, πληροφόρησης και ενημέρωσης για τις τρέχουσες αλλαγές στη γνώση και την επιστήμη σε όλο τον κόσμο, αλλά και διατήρησης της ίδιας της ιστορικής της μνήμης και ταυτότητας της χώρας. Σημείωσε ότι όλα αυτά η κρατική Βιβλιοθήκη δεν τα έκανε αποτελεσματικά μέχρι τώρα γιατί δεν της είχε επιτραπεί να τα κάνει.

Ερωτηθείς σχετικά με τον χώρο στέγασης της Βιβλιοθήκης, ο κ. Υπουργός είπε ότι στο Σχέδιο Ανάπτυξης της Κυπριακής Βιβλιοθήκης υπάρχουν προτάσεις για τη στέγαση της και ότι η μελέτη στρατηγικής στη συνέχεια θα πάει στο Υπουργικό Συμβούλιο για να ληφθούν αποφάσεις.

Ερωτηθείς για τον χρόνο αποπεράτωσης του έργου, ο κ. Δημητρίου ανέφερε ότι είναι ένα έργο που θα ολοκληρωθεί σε μια εξαετία.

Ο κ. Υπουργός ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι οι Βιβλιοθήκες σήμερα λειτουργούν με ένα πολύ διαφορετικό τρόπο απ’ ό,τι στο παρελθόν και ότι θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι κρατικές Βιβλιοθήκες δεν είναι χώροι αποθήκευσης ή έκθεσης βιβλίων, αλλά επιτελικά κέντρα τεκμηρίωσης και συντονισμού των άλλων Βιβλιοθηκών.

Αναφορικά με το Κέντρο Πληροφόρησης και Βιβλιοθήκης, ο κ. Υπουργός επανέλαβε ότι πρόκειται για τη σύγχρονη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κύπρου και τόνισε ότι ο όρος «κέντρο πληροφόρησης» μεταφέρει την έμφαση από τον χώρο όπου βρίσκονται βιβλία στη σύγχρονη έννοια της διαχείρισης της πληροφορίας. Οι ίδιοι οι χρήστες των περιοδικών και των βιβλίων που τώρα διατίθενται στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κύπρου θα έχουν εξ αποστάσεως πρόσβαση σε αυτά, είπε, και επισήμανε ότι ένα σύγχρονο Κέντρο είναι Κέντρο Πληροφόρησης και όχι μια αποθήκη βιβλίων. Για να έχει κάποιος πρόσβαση στα βιβλία και στα περιοδικά της Βιβλιοθήκης δεν χρειάζεται να πάει στο χώρο όπου βρίσκονται, σημείωσε.

Ο Υπουργός Παιδείας πρόσθεσε ότι με τη μελέτη για τη στρατηγική ανάπτυξη της Κυπριακής Βιβλιοθήκης και το Κέντρο Πληροφόρησης και Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Κύπρου έχουμε τους δύο βασικούς πυλώνες πάνω στους οποίους μπορεί να στηριχθεί το σύστημα βιβλιοθηκών, τεκμηρίωσης και πληροφόρησης στην Κύπρο. Θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας τις Βιβλιοθήκες των πανεπιστημίων άλλων χωρών που είναι σημαντικοί κόμβοι αυτού του συστήματος, αλλά και τις Βιβλιοθήκες άλλων ιδρυμάτων όπως είναι τα νοσοκομεία και τα ερευνητικά κέντρα, πρόσθεσε.
Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης της Κυπριακής Βιβλιοθήκης

1. Το Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης της Κυπριακής Βιβλιοθήκης αποτελεί το πλαίσιο αμοιβαίας δέσμευσης μεταξύ Πολιτείας και Κυπριακής Βιβλιοθήκης για άμεση αναβάθμιση του ρόλου της Κυπριακής Βιβλιοθήκης.
2. Παράλληλα συνιστά οδηγό και κείμενο βάσης για την εξασφάλιση των απαραίτητων προϋποθέσεων για την έναρξη συγκεκριμένων δράσεων και λειτουργιών με άμεσα, ορατά και μετρήσιμα αποτελέσματα
3. Σταδιακά, από το πρώτο έτος εφαρμογής του σχεδίου και μέχρι το τέλος της πενταετίας, η Κυπριακή Βιβλιοθήκη προβλέπεται να έχει εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις σε πόρους, θεσμικό πλαίσιο αρμοδιοτήτων και δραστηριότητες ώστε να καταστεί αντάξια της Κύπρου και ισάξια των ομολόγων Ευρωπαϊκών Εθνικών Βιβλιοθηκών.
4. Εντός της πενταετίας 2010-2014 η Κυπριακή Βιβλιοθήκη θα καταστεί «κλασική εθνική βιβλιοθήκη» με πρώτιστη αποστολή τη συγκέντρωση και διατήρηση της πνευματικής κληρονομιάς της γραμματειακής παραγωγής της χώρας και της διεθνούς παραγωγής που αναφέρεται ή αφορά στην Κύπρο.
5. Η Κυπριακή Βιβλιοθήκη θα αναλάβει δραστηριότητες σε συνεργασία με άλλες κατηγορίες βιβλιοθηκών της Κύπρου και του εξωτερικού, ώστε να αναδειχθεί στην επόμενη πενταετία 2015-2019 σε «σύγχρονη εθνική βιβλιοθήκη» ανάπτυξης υποδομών για βιβλιοθήκες, όπου η έμφαση δίνεται στο συντονισμό, τη διευκόλυνση, την καθοδήγηση και την προσφορά υπηρεσιών προς βιβλιοθήκες. Στο Σχέδιο τεκμηριώνεται η ανάγκη ενίσχυσης της Κυπριακής Βιβλιοθήκης σε: στελέχωση, εξοπλισμό, υποδομές, προσβάσεις, προϋπολογισμό, νομικό καθεστώς, κτήρια, τεχνογνωσία, συνεργασίες.
6. Προτείνονται συγκεκριμένες μετρήσεις μεγεθών, συγκριτικές αποτιμήσεις και Βασικοί Δείκτες Απόδοσης που θα διευκολύνουν την αυτοαξιολόγηση και την ανάληψη βελτιωτικών δράσεων αλλά και τη δικαιολόγηση της χρηματοδότησης από το Υπουργείο Παιδείας.
7. Περιλαμβάνεται αναλυτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης με βάση τις λειτουργίες και τις δραστηριότητες που θα αναλαμβάνει κάθε χρόνο η Κυπριακή Βιβλιοθήκη.
8. Προτείνεται σταδιακή αύξηση των διατιθέμενων πόρων ώστε αφενός να απορροφηθούν χωρίς προβλήματα οι αυξανόμενοι πόροι και αφετέρου να μειωθεί το χάσμα μεταξύ Κυπριακής Βιβλιοθήκης και Ευρωπαϊκών Εθνικών Βιβλιοθηκών.
9. Το κόστος για την εξαετία 2010-2015 εκτιμάται σε €6.5 εκατ. Προβλέπεται πρόσληψη είκοσι περίπου επιστημόνων πληροφόρησης και άλλων ειδικοτήτων.
10. Το Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης της Κυπριακής Βιβλιοθήκης εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σύστημα και έναν ενιαίο χώρο βιβλιοθηκών στον οποίο η αναβαθμισμένη Κυπριακή Βιβλιοθήκη θα αποτελεί σημαντική συνιστώσα.
11. Για την επιτυχή υλοποίηση του Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης είναι απαραίτητη η υποστήριξη όλων των εμπλεκομένων και συνεργαζόμενων βιβλιοθηκών και φορέων.

Τετάρτη, 10 Φεβρουαρίου 2010

Χάθηκαν πολύτιμα βιβλία από τη δημοτική βιβλιοθήκη Λεμεσού

Σάλος στον οικείο δήμο - Καταγγελία στην Αστυνομία
Χάθηκαν πολύτιμα βιβλία από τη δημοτική βιβλιοθήκη Λεμεσού

Η πολυετής «εξορία» (στη Δημοτική Πινακοθήκη) του πολύτιμου περιεχομένου της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Λεμεσού από τον φυσικό του χώρο και οι ελλειπείς συνθήκες φύλαξης, είχαν ως αποτέλεσμα την κλοπή βιβλίων - κειμηλίων. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εβδομαδιαίας εφημερίδας «Ποντίκι», πέραν του ενός σπάνιου βιβλίου από τη βιβλιοθήκη εθεάθη να κυκλοφορεί ανεξέλεγκτα σε παλαιοπωλεία.
Ήδη ο δήμος Λεμεσού κατήγγειλε την υπόθεση στην Αστυνομία, για να διερευνηθεί αν ευσταθούν οι βάσιμες υποψίες, ενώ σύγχυση έχει προκληθεί και στις Πολιτιστικές Υπηρεσίες. Όπως λέχθηκε από λειτουργό του δήμου, είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο να διεξαχθεί έλεγχος στα εκατοντάδες κασόνια, όπου βρίσκονται αποθηκευμένες χιλιάδες τόμοι βιβλίων, για να διαπιστωθεί αν όντως έχει κλαπεί κάτι και τι. Αδιευκρίνιστο παραμένει και το πότε εξαφανίστηκαν τα βιβλία, αφού λόγω της σπανιότητάς τους φυλάσσονται σε ειδικό χώρο στο συγκρότημα του δήμου στη λεωφόρο Ρούσβελτ, όπου δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στον οποιονδήποτε.
Όπως διευκρίνισε η ίδια πηγή, τα παλιά βιβλία, εφημερίδες και χειρόγραφα βρίσκονται σε ξεχωριστό χώρο από αυτόν του δανειστικού τμήματος της βιβλιοθήκης, που λειτουργεί προσωρινά στη Δημοτική Πινακοθήκη. Το βιβλίο που έχει εντοπιστεί να εκτίθεται παράνομα προς πώληση στην αγορά είναι σπάνιο και μεγάλης παλαιότητας και έχει ως θέμα του τους Βαλκανικούς Πολέμους του 1912-13.
Σε ανακοίνωσή του ο δήμος Λεμεσού δηλώνει κατηγορηματικά ότι δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα ο ισχυρισμός του δημοσιεύματος ότι εξαφανίστηκαν ταυτόχρονα και διάφοροι πίνακες. Όπως διευκρινίζει, οι πίνακες φυλάσσονται σε χώρο ο οποίος ελέγχεται με βάση όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας και δεν έχει διαπιστωθεί καμιά εξαφάνιση.
Το ζήτημα που προέκυψε αναδεικνύει για ακόμη μια φορά τις επιπτώσεις από την καθυστέρηση στην αποπεράτωση του έργου αποκατάστασης του Μεγάρου Πηλαβάκη, που αποτελεί τη μόνιμη έδρα της Δημοτικής Βιβλιοθήκης. Το ΤΕΠΑΚ και ο Δήμος Λεμεσού προχώρησαν το 2006 στο «ξεσπίτωμά» της, χωρίς πρώτα να καταλήξουν στη μέθοδο που θα ακολουθηθεί για την αντισεισμική ενίσχυση και αποκατάσταση του κτηρίου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, εξήντα χιλιάδες τόμοι βιβλίων να στοιβάζονται μέσα σε κασόνια υπόγειων αιθουσών.

Από εφ. Πολίτη, 6/2/2010

Δευτέρα, 8 Φεβρουαρίου 2010

Η γελοιογραφία στη Βιβλιοθήκη


Ο Σύνδεσμος Κύπριων Γελοιογράφων «ΓΕΛ.Α.», η Βιβλιοθήκη και ο Όμιλος Γελοιογραφίας του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου διοργανώνουν έκθεση γελοιογραφίας αφιερωμένη στη μνήμη του Γιώργου Ζήνωνος «ΣΤΑΣΙΝΟΥ». Στην έκθεση συμμετέχουν όλοι οι Κύπριοι Γελοιογράφοι μέλη του «ΓΕΛ.Α.» που δημοσιεύουν σκίτσα τους σε κυπριακά έντυπα, ο Λεμεσιανός σκιτσογράφος Διογένης Καμένος ο οποίος διαπρέπει στην Ελλάδα για πάνω από 40 χρόνια, καθώς και ο επίτιμος πρόεδρος του Συνδέσμου Γιώργος Μαυρογένης, με τέσσερα έργα ο καθένας. Εκτίθενται επίσης ισάριθμα σκίτσα του ΣΤΑΣΙΝΟΥ.

Η έκθεση «ΕΥΡΩ-ΚΥΠΡΙ-ΛΕΖΟΙ» θα φιλοξενείται στη Βιβλιοθήκη «Βασίλης Μιχαηλίδης» από τις 8 μέχρι τις 19 Φεβρουαρίου 2010 και θα είναι ανοικτή για το κοινό.

Για πληροφορίες στα τηλ.: 25 002481, 25 002518

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου 2010

Βοηθοί Βιβλιοθηκονόμοι στο ΑΠΚΥ

ΚΕΝΗ ΘΕΣΗ ΒΟΗΘΟΥ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΟΥ
Date:January 29th, 2010

ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ

ΘΕΣΗ ΒΟΗΘΟΥ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΟΥ

Τίτλος Βοηθός Βιβλιοθηκονόμος
Αρ. Θέσεων: Δύο (2)
Κατηγορία: Μόνιμη Θέση
Μισθολογική Κλίμακα: A2-A5-A7 (ιι)

Γίνονται δεκτές αιτήσεις για δύο (2) κενές οργανικές θέσεις Βοηθού Βιβλιοθηκονόμου για το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (Θέση Πρώτου Διορισμού).

ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΕΣ:
Κάτω από την εποπτεία του Οικείου Προϊσταμένου:

  1. Εκτελεί γενικά καθήκοντα βιβλιοθήκης όπως ταξινόμηση, καταλογογράφηση, δανεισμό, παραγγελίες, παραλαβές κλπ.
  2. Βοηθά στην οργάνωση και λειτουργία συγκεκριμένου τομέα/ων που θα τοποθετηθεί.
  3. Διατηρεί σε καλή κατάσταση το υλικό της Βιβλιοθήκης.
  4. Εκτελεί γενικά γραφειακά καθήκοντα.
  5. Χειρίζεται τεχνολογικό και άλλο γραφειακό εξοπλισμό.
  6. Εκτελεί οποιαδήποτε άλλα συναφή καθήκοντα του/της ανατεθούν.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ:

  1. Α) Πρώτος τίτλος Ανώτατης Εκπαίδευσης (Πανεπιστήμια, ΤΕΙ της Ελλάδας ή αντίστοιχος τίτλος σπουδών άλλης χώρας Αναγνωρισμένης Σχολής Ανώτατης εκπαίδευσης τριετούς τουλάχιστον μετά-λυκειακού κύκλου σπουδών) στο αντικείμενο της Βιβλιοθηκονομίας ή της Βιβλιοθηκονομίας και της Επιστήμης της Πληροφόρησης (Library and Information Science).
    Ή
    Β) Απολυτήριο Αναγνωρισμένης Σχολής Μέσης Εκπαίδευσης.
  2. Πολύ καλή γνώση της Αγγλικής γλώσσας.
  3. Ακεραιότητα χαρακτήρα, εχεμύθεια, οργανωτική και διοικητική ικανότητα, πρωτοβουλία, υπευθυνότητα, ευθυκρισία και ικανότητα συνεργασίας,
  4. Για άτομα που κατέχουν μόνο απολυτήριο αναγνωρισμένης σχολής Μέσης Εκπαίδευσης, απαιτείται μονοετής τουλάχιστον πείρα σχετική με τα καθήκοντα της θέσης.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

  1. Επιτυχία σε εξετάσεις για απόκτηση του ECDL (European Computer Driving Licence) σε τρεις θεματικούς τομείς ή επιτυχία στην εξέταση των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών που διεξάγει το ΚΕΒΕ ή άλλο ισότιμο προσόν.
  2. Πρόσθετη πείρα σχετική με τα καθήκοντα της θέσης μετά την απόκτηση του πρώτου τίτλου σπουδών ή απολυτηρίου αναγνωρισμένης σχολής Μέσης Εκπαίδευσης.
  3. ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ
    Η γραπτή εξέταση για τις θέσεις θα περιλαμβάνει Νέα Ελληνικά (Έκθεση ιδεών/ κατανόηση κειμένου/ συντακτικές/γραμματικές ασκήσεις), Αγγλικά (έκθεση ιδεών / κατανόηση κειμένου), Γενικές Γνώσεις / Μαθηματικά (ερωτήσεις σε επίκαιρα θέματα, συντομογραφίες, ερωτήσεις ευφυΐας) και Ερωτήσεις επί του Αντικειμένου που σχετίζονται με τα καθήκοντα των θέσεων όπως περιγράφονται στο Σχέδιο Υπηρεσίας.

    ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ:
    Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθευτούν το έντυπο αιτήσεων από την ιστοσελίδα του Ανοικτού Πανεπιστημίου www.ouc.ac.cy ή τα Γραφεία του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Δευτέρα –Παρασκευή από τις 8:00π.μ. – 15:00), στη διεύθυνση:

    Διγενή Ακρίτα 13-15,
    Αδαμάντιο Μέγαρο 4ος όροφος,
    1055 Άγιος Αντώνιος,
    Λευκωσία
    Ή
    Τ.Κ.24801, 1304 Λευκωσία

    Οι αιτήσεις πρέπει να συνοδεύονται από Βιογραφικό Σημείωμα και αντίγραφα πιστοποιητικών των προσόντων που προνοούνται πιο πάνω, περιλαμβανομένων βεβαιώσεων για υπηρεσία, εκεί όπου απαιτείται πείρα. (Τα πρωτότυπα να παρουσιασθούν, όταν ζητηθούν για έλεγχο).

    Οι αιτήσεις πρέπει να υποβληθούν στη διεύθυνση:

    ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
    «Αίτηση για τη θέση Βοηθού Βιβλιοθηκονόμου»
    ΛΕΩΦ. ΔΙΓΕΝΗ ΑΚΡΙΤΑ ΑΡ. 13-15
    ΑΔΑΜΑΝΤΙΟ ΜΕΓΑΡΟ
    4ος ΌΡΟΦΟΣ
    1055 ΛΕΥΚΩΣΙΑ
    Ή
    Τ.Θ. 24801, 1304 ΛΕΥΚΩΣΙΑ

    το αργότερο μέχρι τις 26 Φεβρουαρίου 2010 και ώρα 2:00 μ.μ., ή να αποσταλούν μέσω του Ταχυδρομείου με συστημένη επιστολή (Τ.Θ. 24801, 1304 Λευκωσία) σε φάκελο ο οποίος να φέρει ευδιάκριτη ταχυδρομική σφραγίδα το αργότερο μέχρι τις 26 Φεβρουαρίου 2010.

    Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποτείνονται στην κ. Γιάννα Χαραλάμπους, Διοικητικές Υπηρεσίες του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, στο τηλέφωνο 22411660.

    Για την προκήρυξη σε PDF, επιλέξτε εδώ

    Για την αίτηση πρόσληψης (ΑΠΚΥ12), πατήστε εδώ.

    Όλη η προκήρυξη εδώ.


Δευτέρα, 1 Φεβρουαρίου 2010

Νέο ΔΣ της ΚΕΒΕΠ

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στη Λευκωσία η Γενική και Εκλογική Συνέλευση της ΚΕΒΕΠ.

Το απερχόμενο ΔΣ διενέργησε απολογισμό πεπραγμένων καθώς και ταμιακή έκθεση. Συζητήθηκαν θέματα τρέχοντος ενδιαφέροντος και ζητήματα που απασχολούν τη βιβλιοθηκονομική κοινότητα της Κύπρου. Ψηφίστηκαν ορισμένες τροποποιήσεις στους κανονισμούς της Ένωσης, και ακολούθως διεξήχθησαν εκλογές για ανάδειξη νέου ΔΣ.

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης, με θητεία από τον Ιανουάριο 2010 έως τον Ιανουάριο 2012 απαρτίζεται από τους εξής βιβλιοθηκονόμους:

Πρόεδρος: Χρυσάνθη Σταύρου (Βιβλιοθήκη ΤΕΠΑΚ)

Αντιπρόεδρος: Έλενα Θεμιστοκλέους (Κυπριακή Βιβλιοθήκη)

Οργανωτικός Γραμματέας: Μίνα Χαραλάμπους (Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Λευκωσίας)

Ταμίας: Δέσποινα Λάμπρου (Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Κύπρου)

Γραμματέας Διεθνών Σχέσεων: Λουίζα Πελεκάνου (Κυπριακή Βιβλιοθήκη)

Μέλη: Πάνος Ράπτης (Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Κύπρου)

Δέσπω Μασούρεκκου (Δημοτική Βιβλιοθήκη Στροβόλου)

Παροτρύνουμε τους βιβλιοθηκονόμους να εγγραφούν στην ΚΕΒΕΠ ή να ανανεώσουν τη συνδρομή τους. Yπενθυμίζουμε επίσης ότι από το 2010 με την ανανέωση συνδρομής τα μέλη μας παίρνουν και την ΚΑΡΤΑ ΜΕΛΟΥΣ, η οποία θα παρέχει εκπτώσεις και άλλα προνόμια στους κατόχους!!!

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΩΝ - ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΩΝ - ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ

Άρθρο 1. ΕΤΗΣΙΕΣ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ

1.1 Το δικαίωμα εγγραφής, το οποίο πρέπει να καταβάλει κάθε μέλος εφ’ άπαξ ορίζεται σε €15.
1.2 Η συνδρομή την οποία πρέπει να καταβάλλει κάθε μέλος στην αρχή κάθε νέου χρόνου ορίζεται σε
€20 για τα άτομα και σε €30 για τα Ιδρύματα.

1.3 Ο χρόνος συνδρομής ορίζεται να αρχίζει από 1η Γενάρη κάθε χρόνου.

Άρθρο 2. ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΜΕΛΩΝ

Το Διοικητικό Συμβούλιο με αιτιολογημένη απόφασή του μπορεί να αποβάλει από την Ένωση οποιοδήποτε μέλος αν:
α) το μέλος συνεχίζει αδικαιολόγητα να καθυστερεί συνδρομές δύο χρόνων και πάνω μετά από γραπτή ειδοποίηση προς αυτό για να πληρώσει.
β) το μέλος έχει τελεσίδικα καταδικασθεί για αδίκημα ατιμωτικής φύσης ή ηθικής αισχρότητας.
γ) το μέλος συστηματικά και αδικαιολόγητα παραβαίνει τις πρόνοιες του παρόντος Καταστατικού και Κανονισμών ή τις αποφάσεις της Ένωσης ή του Διοικητικού Συμβουλίου που είναι δεσμευτικές γι’ αυτό.
δ) το μέλος παύσει να πληροί τις προϋποθέσεις για εγγραφή σαν μέλος που αναφέρονται στο άρθρο 5 του καταστατικού.

Άρθρο 3. ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΕΛΩΝ

3.1 Όλα τα μέλη έχουν τα ακόλουθα δικαιώματα και προνόμια:
α) να παίρνουν οποιεσδήποτε εκδόσεις της Ένωσης με την ειδική έκπτωση που θα κρίνει το Διοικητικό Συμβούλιο, ανάλογα με την περίπτωση.
β) να παραιτηθούν από μέλη αφού τακτοποιήσουν όλες τις μέχρι την παραίτηση τους οικονομικές υποχρεώσεις στην Ένωση.
γ) οποιαδήποτε άλλα πλεονεκτήματα και υπηρεσίες δυνατόν να προσφέρονται από την Ένωση.
δ) να ενημερώνονται από το Διοικητικό Συμβούλιο για τις αποφάσεις του, την οικονομική κατάσταση της Ένωσης και γενικά για κάθε θέμα που αφορά την Ένωση.

3.2 Όλα τα τακτικά μέλη έχουν το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στις Γενικές Συνελεύσεις. Κάθε μέλος που θέλει να υποβάλει υποψηφιότητα οφείλει να καταθέσει την υποψηφιότητα του γραπτώς στο Δ.Σ. μέχρι και την ημέρα των εκλογών.
Νοείται ότι τα μέλη δικαιούνται να υποβάλουν υποψηφιότητα νοουμένου ότι είναι τακτικά μέλη με πληρωμένη συνδρομή για τα δύο τουλάχιστον προηγούμενα έτη.

Νοείται ότι μέλος που δεν έχει τακτοποιήσει τις οικονομικές του υποχρεώσεις στην Ένωση δεν δικαιούται να εκλέγει και να εκλέγεται, ούτε να λαμβάνει μέρος στις Γενικές Συνελεύσεις.

Άρθρο 4. ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ

4.1 Η Γενική Συνέλευση είναι το Ανώτατο Όργανο της Ένωσης και συγκαλείται ετήσια ως Τακτική Γενική Συνέλευση, για απολογισμό πεπραγμένων και ταμιακή έκθεση, και ως Τακτική και Εκλογική Γενική Συνέλευση κάθε δεύτερο χρόνο, για εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου. Επίσης συγκαλείται Έκτακτη Γενική Συνέλευση οποτεδήποτε αποφασισθεί σύμφωνα με την παράγραφο 4.2 πιο κάτω.

4.2 Έκτακτη Γενική Συνέλευση συγκαλείται μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, νοείται όμως ότι αν το 2/3 τουλάχιστον των μελών ζητήσουν με γραπτή αίτηση τη σύγκληση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης αναφέροντας και τα θέματα που θα συζητηθούν (Agenda), το Διοικητικό Συμβούλιο υποχρεούται να τη συγκαλέσει και αν δεν το κάμει μέσα σε 75 μέρες από την ημερομηνία λήψης της γραπτής αίτησης μπορούν οι αιτητές να ζητήσουν από τον Έφορο Σωματείων να τους εξουσιοδοτήσει να τη συγκαλέσουν αυτοδικαίως.

4.3 Η ειδοποίηση για σύγκληση Γενικής Συνέλευσης αποστέλλεται στο κάθε μέλος ξεχωριστά στην τελευταία γνωστή στο Συμβούλιο ηλεκτρονική διεύθυνση του μέλους (ή σε ταχυδρομική αν δεν υπάρχει ηλεκτρονική), τουλάχιστο 15 μέρες πριν από την ημερομηνία σύγκλησης της Γενικής Συνέλευσης.
4.4 Η ειδοποίηση αναφέρει τον τόπο και χρόνο σύγκλησης της Συνέλευσης, το είδος της και τα θέματα που θα συζητηθούν (
Agenda).
4.5 Σε περίπτωση Γενικής Συνέλευσης γι’ αλλαγή ή τροποποίηση του Καταστατικού ή των Κανονισμών, η ειδοποίηση πρέπει να περιλαμβάνει εκτός από τα πιο πάνω και το κείμενο ή κείμενα των τροποποιήσεων ή αλλαγών που προτείνονται.
4.6 Ο
Προεδρεύων της Γενικής Συνέλευσης κηρύσσει την έναρξη και λήξη της συνεδρίας, βάζει τα θέματα για συζήτηση και ψηφοφορία, δίδει και αφαιρεί το λόγο, αποφασίζει πάνω σε θέματα διαδικασίας και γενικά κατευθύνει τη διαδικασία στη Συνέλευση.
4.7 Στη Γενική Συνέλευση, κάθε μέλος που είναι παρόν αυτοπροσώπως έχει μια ψήφο. Ψηφοφορία μέσω αντιπροσώπου δεν επιτρέπεται. Σε περίπτωση ισοψηφίας ο Πρόεδρος της Συνέλευσης έχει δεύτερη ή νικώσα ψήφο.
4.8 Τηρουμένης της παρ 4.10 πιο κάτω, η ψηφοφορία διεξάγεται με ανάταση των χεριών, ή κατά την κρίση του Προεδρεύοντα της Συνέλευσης με μυστική γραπτή ψηφοφορία, και το αποτέλεσμά της, όπως διαπιστώνεται και ανακοινώνεται από τον
Προεδρεύοντα της Συνέλευσης βοηθούμενο από δύο καταμετρητές και καταγράφεται στα πρακτικά και υπογράφεται από τον Προεδρεύοντα και τους καταμετρητές, είναι τελεσίδικο και δεσμευτικό για τα μέλη.
4.9 Σε περίπτωση ψηφοφορίας: α) για εκλογή μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, ή β) για ψήφισμα μομφής κατά του Διοικητικού Συμβουλίου ή οποιουδήποτε μέλους του ή οποιουδήποτε μέλους της Ένωσης ή γ) για διάλυση της Ένωσης, η ψηφοφορία είναι μυστική.
4.10 Απαρτία στη Γενική συνέλευση αποτελούν το ½ των μελών. Αν στην καθορισμένη ώρα έναρξης της Συνέλευσης δεν υπάρχει απαρτία, η έναρξη καθυστερείται για μισή ώρα οπότε όσα μέλη είναι παρόντα, θεωρούνται ότι αποτελούν απαρτία.
4.11 Των Γ.Σ. δύναται να προεδρεύει οιοδήποτε μέλος της Γ.Σ.
ή του Δ.Σ μετά από έγκριση των παρόντων μελών της Γ.Σ. (με απλή πλειοψηφία). Στις εκλογικές Γ.Σ. προεδρεύει πάντα εφορευτική επιτροπή η οποία απαρτίζεται από τα παρευρισκόμενα μέλη.
4.12 Η Γ.Σ. αποφασίζει με απλή πλειοψηφία (50% +1) εκτός από τη καταστατική συνέλευση που απαιτεί πλειοψηφία 2/3.


Άρθρο 5. ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

5.1 Η θητεία του Διοικητικού Συμβουλίου καθορίζεται σε δύο χρόνια, οπότε γίνονται εκλογές για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου.
5.2 Στην πρώτη του Συνεδρία εντός τριών ημερών από την εκλογή του, το Διοικητικό Συμβούλιο καταρτίζεται σε σώμα με την εκλογή Προέδρου, Αντιπροέδρου, Οργανωτικού Γραμματέα, Ταμία και Γραμματέα Διεθνών Σχέσεων.
5.3 Όταν το Διοικητικό Συμβούλιο συγκροτηθεί σε σώμα γίνεται η παράδοση του Αρχείου και του ταμείου της Ένωσης από μέρους του απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο.
5.4 Αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου λαμβάνονται κατά απλή πλειοψηφία (50% +1) . Σε περίπτωση ισοψηφίας
ο Προεδρεύον έχει τη δεύτερη ή νικώσα ψήφο.
5.5 Σε περίπτωση κένωσης μιας ή περισσοτέρων θέσεων του Διοικητικού Συμβουλίου και νοουμένου ότι τα μέλη του που παραμένουν είναι τουλάχιστο τέσσερα, τα παραμένοντα μέλη προχωρούν σε συμπλήρωση των κενών θέσεων από τον κατάλογο των επιλαχόντων για να συμπληρώσουν τη θητεία των απελθόντων μελών, οπότε το νέο Διοικητικό Συμβούλιο ξανακαταρτίζεται σε σώμα.
5.6 Σε περίπτωση που τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου μειωθούν κάτω από τέσσερα, τα παραμένοντα μέλη ή μέλος συγκαλούν αμέσως Έκτακτη Γενική Συνέλευση για εκλογή και συμπλήρωση κενών θέσεων.
5.7 Σε περίπτωση αποχώρησης ολόκληρου του Διοικητικού Συμβουλίου τούτο υποχρεούται, πριν την αποχώρησή του, να συγκαλέσει Έκτακτη Γενική Συνέλευση, για απολογισμό πεπραγμένων, ταμιακή έκθεση και εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου. Αν μια τέτοια Έκτακτη Γενική Συνέλευση συγκληθεί μέσα σ’ έξη μήνες πριν από την επόμενη Τακτική Γενική Συνέλευση, τότε η Τακτική Γενική Συνέλευση δεν συγκαλείται και η θητεία του νέου Διοικητικού Συμβουλίου παρατείνεται μέχρι την μεθεπόμενη Τακτική Γενική Συνέλευση. Σ’ αντίθετη περίπτωση η θητεία του νέου Διοικητικού Συμβουλίου διαρκεί μόνο μέχρι την επόμενη Τακτική Γενική Συνέλευση.
5.8 Σε περίπτωση έγκρισης ψηφίσματος μομφής εναντίον του Διοικητικού Συμβουλίου ή οποιουδήποτε μέλους ή μελών του, το Διοικητικό Συμβούλιο ή το μέλος ή μέλη θεωρούνται αυτόματα ότι παραιτήθηκαν, οπότε εφαρμόζονται κατ’ αναλογία οι πρόνοιες των παραγράφων 5.5, 5.6 και 5.7 πιο πάνω, με την επιπρόσθετη πρόνοια ότι είναι δυνατόν αν ρητά αναφέρεται στα θέματα για συζήτηση (
Agenda), να γίνει η εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου ή νέων μελών του, στην ίδια Έκτακτη Γενική Συνέλευση που εγκρίνει το ψήφισμα μομφής.
5.9 Το Διοικητικό Συμβούλιο διαχειρίζεται την περιουσία της Ένωσης, ενοικιάζει χώρο, διορίζει και παύει όσους κρίνει απαραίτητο για την κανονική λειτουργία και δράση της Ένωσης έμμισθους υπαλλήλους και κανονίζει την αμοιβή τους και γενικά εγκρίνει κάθε δαπάνη.
5.10 Το Διοικητικό Συμβούλιο συνεδριάζει τακτικά μια φορά το μήνα και έκτακτα όταν κρίνει αναγκαίο ο Πρόεδρος ή το ζητήσουν τέσσερα τουλάχιστο μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, οπότε ο Πρόεδρος έχει υποχρέωση να καλέσει συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου σε 7 το πολύ μέρες με πρόσκληση που να καθορίζει τα θέματα για συζήτηση.
5.11 Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου που αδικαιολόγητα απουσιάζει
από περισσότερες από τρεις συνεχείς συνεδρίες του Διοικητικού Συμβουλίου θεωρείται αυτόματα ότι έχει παραιτηθεί.
5.12 Μέλος του Δ.Σ. που προβαίνει σε ένα από τα αδικήματα που αναφέρονται στο άρθρο 2 δύναται να παυθεί με απόφαση της πλειοψηφίας του Δ.Σ.

Άρθρο 6. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

6.1 Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου εκπροσωπεί την Ένωση σ’ όλες τις εκδηλώσεις. Συγκαλεί τις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου, καθορίζει τα θέματα για συζήτηση και γενικά κατευθύνει την όλη διαδικασία στις συνεδριάσεις. Ο Πρόεδρος υπογράφει τα πρακτικά, τα εντάλματα πληρωμών καθώς και κάθε έγγραφο της Ένωσης.
6.2 Ο Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου αναπληροί τον Πρόεδρο σ’ όλα του τα καθήκοντα σε περίπτωση που ο Πρόεδρος απουσιάζει ή κωλύεται με τις ίδιες εξουσίες και τα ίδια δικαιώματα.
6.3 Ο Οργανωτικός Γραμματέας τηρεί τα πρακτικά των συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου των Γενικών Συνελεύσεων και το Μητρώο Μελών, διεξάγει την αλληλογραφία της Ένωσης και γενικά διεκπεραιώνει την όλη γραφική εργασία της Ένωσης. Συνυπογράφει μετά του
Προέδρου τα πρακτικά του Διοικητικού Συμβουλίου, καθώς και κάθε έγγραφο της Ένωσης. Έχει επίσης στη φύλαξή του τη Σφραγίδα της Ένωσης. Όταν ο Γραμματέας απουσιάζει ή κωλύεται τότε τον αντικαθιστά μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, το οποίον ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο.
6.4 Ο Ταμίας εισπράττει τις συνδρομές των μελών καθώς και των εκτάκτων εισφορών ή οποιαδήποτε καταβολή τους και εκδίδει σχετική απόδειξη από διπλότυπο της Ένωσης που φέρει την υπογραφή του
και όπου χρειάζεται, κατά την κρίση του ΔΣ, τη σφραγίδα της Ένωσης. Ενεργεί πληρωμές με εντάλματα που φέρουν την υπογραφή του Προέδρου, τηρεί όλα τα αναγκαία λογιστικά βιβλία. Κρατεί στα χέρια του ποσό μέχρι €200, τα δε υπόλοιπα χρήματα μετά την εκκαθάριση των εξόδων κάθε μήνα, όπως και όλη η χρηματική περιουσία γενικά της Ένωσης κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό στο όνομα της Ένωσης. Η ανάληψη των χρημάτων αυτών γίνεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου. Ο Ταμίας έχει υποχρέωση να υποβάλλει στο Διοικητικό Συμβούλιο, εφόσον του ζητηθεί, λεπτομερή κατάσταση της χρηματικής κατάστασης του Ταμείου της Ένωσης και είναι υπεύθυνος για κάθε απώλεια χρημάτων ή ανωμαλία στη διαχείριση είτε αυτή προέρχεται από τον ίδιο ή από τρίτο πρόσωπο της εμπιστοσύνης του ή της εκλογής του. Σε περίπτωση που ο Ταμίας κωλύεται τον αναπληρώνει άλλο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου που ορίζει το Διοικητικό Συμβούλιο.
6.5 Ο Γραμματέας Διεθνών Σχέσεων αναλαμβάνει να
καθιερώνει και να διατηρεί σχέσεις με ομόλογες Ενώσεις, Ομοσπονδίες, ή άλλες παρεμφερείς με την Ένωση οργανώσεις του εξωτερικού. Παρευρίσκεται σε συνέδρια ή άλλες εκδηλώσεις στο εξωτερικό, μαζί με τον Πρόεδρο, ή μόνος του, ανάλογα με την κρίση του Δ.Σ.
6.6 Κανένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου δεν δύναται να έχει ταυτόχρονα δύο αξιώματα εντός του Δ.Σ. της Ένωσης.
6.7 Αξιωματούχο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου αν εκπέσει του αξιώματός του για παράβαση των διατάξεων του Καταστατικού ή για αμέλεια στην εκπλήρωση των καθηκόντων του, μπορεί με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου να αντικατασταθεί από άλλο μέλος του ΔΣ.
6.8 Μια θέση του Διοικητικού Συμβουλίου θεωρείται κενή αν υπάρξει: α) προειδοποίηση για παραίτηση που δίνεται στο Γραμματέα, β) απόφαση για παύση από τη Γενική Συνέλευση με πλειοψηφία 2/3 από τα μέλη που είναι παρόντα και έχουν δικαίωμα ψήφου, γ) θάνατος.

Άρθρο 7. ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ

7.1 Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου εκλέγονται σε μυστική ψηφοφορία από τα παρόντα μέλη που έχουν δικαίωμα ψήφου στην Τακτική Συνέλευση κάθε δύο χρόνια.
7.2 Αν ο αριθμός των υποψηφίων είναι ίσος
με (ή μικρότερος από) τον αριθμό των μελών του Δ.Σ., τότε οι υποψήφιοι θεωρούνται εκλελεγμένοι.
7.3 Εκτός από τον
Προεδρεύοντα της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, που εκλέγεται από το σύνολο των παρόντων τακτικών μελών, εκλέγεται επίσης από τη Συνέλευση και τριμελής Εφορευτική Επιτροπή από μέλη που δεν έχουν υποβάλει υποψηφιότητα για να επιτηρούν τη σωστή διεξαγωγή των εκλογών και την καταμέτρηση και καταγραφή σε πίνακα όλων των ψήφων που θα υπάρξουν.
7.4 Σε κάθε ψηφοφόρο που είναι παρών θα δίνεται ένα ψηφοδέλτιο που φέρει τη σφραγίδα της Ένωσης, που θα έχει τα ονόματα όλων των υποψηφίων σε αλφαβητική σειρά. Η ψηφοφορία γίνεται με το σημείο +, χ ή √ δίπλα από το όνομα του υποψηφίου που θέλει να ψηφίσει. Κάθε μέλος μπορεί να ψηφίσει από ένα μέχρι 7 υποψηφίους διαφορετικά το ψηφοδέλτιο του θα θεωρείται άκυρο. Κάθε ψηφοδέλτιο ρίχνεται στην κάλπη από τον ίδιο τον ψηφοφόρο. Στο τέλος της ψηφοφορίας η Εφορευτική Επιτροπή καταμετρά τις ψήφους και καταγράφει σε πίνακα όλα τα έγκυρα ψηφοδέλτια.
7.5 Ο
Προεδρεύων της Συνέλευσης ανακοινώνει τα αποτελέσματα των εκλογών και ανακηρύσσει ως εκλεγέντες τους υποψηφίους που εξασφαλίζουν τον πιο μεγάλο αριθμό ψήφων. Σε περίπτωση ισοψηφίας η εκλογή γίνεται με κλήρο.
7.6 Η Συνέλευση εκλέγει επίσης δύο πρόσωπα ως οικονομικούς ελεγκτές της Ένωσης.


Άρθρο 8. ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Στην καταστατική Συνέλευση της Ένωσης μετά την απόφαση για τροποποίηση του καταστατικού και των κανονισμών της Ένωσης και την έγκριση αυτού του καταστατικού και των κανονισμών εκλέγεται το πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο με θητεία μέχρι το Γενάρη του 2010.

Οι παρόντες κανονισμοί τροποποιήθηκαν παμψηφεί από την Γενική Συνέλευση στις 28.1.2010.

Μήνας Βιβλίου στην Κυπριακή Βιβλιοθήκη

Η Κυπριακή Βιβλιοθήκη θα ήθελε να ενημερώσει τα μέλη της αλλά και το ευρύτερο κοινό ότι έχει καθιερώσει μηνιαία έκθεση βιβλίου για ενήλικες και παιδιά με τίτλο «Μήνας Βιβλίου». Το περιεχόμενο της έκθεσης θα είναι διαφορετικό κάθε μήνα και θα καλύπτει θέματα σχετικά με τις καθιερωμένες Παγκόσμιες Μέρες.

Το υλικό θα παρουσιάζεται στο Κεντρικό Κτίριο της Κυπριακής Βιβλιοθήκης στην Πλατεία Ελευθερίας. Επίσης το θέμα και οι τίτλοι των βιβλίων της έκθεσης θα ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα της Κυπριακής Βιβλιοθήκης.

Ο πρώτος Μήνας Βιβλίου αρχίζει τον Φεβρουάριο και καλύπτει τα πιο κάτω θέματα:

02 Φεβρουαρίου - Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων

04 Φεβρουαρίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου

06 Φεβρουαρίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά της Κλειτοριδεκτομής

08 Φεβρουαρίου - Παγκόσμια Ημέρα του Γάμου

08 Φεβρουαρίου - Διεθνής Ημέρα Προσευχής για τους Πάσχοντες από Αυτισμό

10 Φεβρουαρίου - Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο

12 Φεβρουαρίου - Ημέρα της Ερυθράς Χειρός

14 Φεβρουαρίου - Ημέρα των Ερωτευμένων

15 Φεβρουαρίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά του Παιδικού Καρκίνου

20 Φεβρουαρίου - Παγκόσμια Ημέρα Κοινωνικής Δικαιοσύνης

21 Φεβρουαρίου - Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας

21 Φεβρουαρίου - Παγκόσμια Ημέρα του Ξεναγού

22 Φεβρουαρίου - Παγκόσμια Ημέρα Σκέψης

Αναγνώστες

Αρχειοθήκη ιστολογίου