Τρίτη 28 Ιουλίου 2009

Παράσταση χορού της Rosemary Lee


Παρασκευή, 31 Ιουλίου 2009, ώρα 8:30μ.μ.

Βιβλιοθήκη ΤΕΠΑΚ «Βασίλης Μιχαηλίδης» (κτίριο παλαιών δικαστηρίων, οδός Ν. Ξιούτα, Λεμεσός)

Το Τεχνολογικό Πανεπιστημίου Κύπρου φιλοξενεί στη Βιβλιοθήκη «Βασίλης Μιχαηλίδης» την παράσταση χορού της Rosemary Lee, στο πλαίσιο του 6ου Καλοκαιρινού Φεστιβάλ Χορού που διοργανώνει η Νέα Κίνηση Ομάδων Χορού, Χορευτών και Χορογράφων Κύπρου. Παρασκευή, 31 Ιουλίου και ώρα 8:30μ.μ. Επισυνάπτεται το πρόγραμμα του Φεστιβάλ. Πρόκειται για την πρώτη ανοικτή εκδήλωση που πραγματοποιείται στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου (κτίριο παλαιών δικαστηρίων, οδός Ν. Ξιούτα, Λεμεσός).

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Λευκωσίας – Κενή Θέση

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Λευκωσίας – Κενή Θέση

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

Θέση: Βιβλιοθηκονόμος
Γραφείο: Δανεισμού και Εξυπηρέτησης Χρηστών

A. ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΕΣ

· Να έχει τη διαχείριση, την οργάνωση, την ομαλή λειτουργία και την ανάπτυξη του Γραφείου Εξυπηρέτησης Χρηστών και Δανεισμού.

· Να έχει την εποπτεία, καθοδήγηση, εκπαίδευση και ανάπτυξη υφιστάμενου προσωπικού στη διεκπεραίωση των σχετικών λειτουργιών της βιβλιοθήκης που σχετίζονται με το γραφείο Δανεισμού και Εξυπηρέτησης Χρηστών.

· Να έχει την ενημέρωση και επιμόρφωση των χρηστών της Βιβλιοθήκης για τις διαδικασίες και τους κανονισμούς λειτουργίας της. Η επιμόρφωση των χρηστών περιλαμβάνει την εκπαίδευση των χρηστών στη χρήση της βιβλιοθήκης και των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της,

· Να έχει άριστες επικοινωνιακές ικανότητες, με ικανότητες στην λεπτομέρεια, να εντοπίζει και να λύνει προβλήματα, καθώς και να μπορεί να εργάζεται υπό πίεση.

· Να έχει την ευθύνη παροχής εξυπηρέτησης Διαδανεισμού από και προς άλλες συνεργαζόμενες βιβλιοθήκες.

· Να εκτελεί οποιαδήποτε άλλα συναφή καθήκοντα.

Β. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ

· Δίπλωμα Αναγνωρισμένης Σχολής Ανώτατης Εκπαίδευσης στη Βιβλιοθηκονομία/ Επιστήμη Πληροφόρησης. Σχετική πείρα θα αποτελεί πλεονέκτημα.

· Πολύ καλή γνώση της Ελληνικής και της Αγγλικής γλώσσας.

· Ακεραιότητα χαρακτήρα, εχεμύθεια, οργανωτική και διοικητική ικανότητα, πρωτοβουλία, υπευθυνότητα, ευθυκρισία και ικανότητα συνεργασίας.

Αιτήσεις γίνονται δεκτές μέχρι την 8η Σεμπτεβρίου 2009.
Απολαβές αναλόγως προσόντων και σχετικής πείρας.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στείλουν το βιογραφικό τους σημείωμα προς :

Κούλα Περιστιάνη : e-mail: peristiani.k@unic.ac.cy
Διευθύντρια Βιβλιοθήκης
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
Μακεδονίτισσας 46, Λευκωσία 1700

Τηλ. Επικοινωνίας 22 444772

Δευτέρα 27 Ιουλίου 2009

Προσυνέδριο της IFLA στην Αθήνα



Στις 19-21 Αυγούστου θα διεξαχθεί στην Αθήνα προ-συνέδριο της IFLA με τίτλο "Στρατηγικές Εξυπηρέτησης για Βιβλιοθήκες".

Για το πρόγραμμα του προ-συνεδρίου πατήστε εδώ.


Το ετήσιο συνέδριο της IFLA θα διεξαχθεί στο Μιλάνο στις 23-28 Αυγούστου με τίτλο "World Library and Information Congress: 75th IFLA General Conference and Assembly"


Σάββατο 25 Ιουλίου 2009

Για τη βιβλιοθήκη του Κυρρη...

Από την εφημερίδα Φιλελεύθερος (21/07/09):

Παρασκευή 24 Ιουλίου 2009

Ρωτήστε τον Βιβλιοθηκονόμο!

H Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κύπρου έχει θέσει σε λειτουργία την υπηρεσία «Ρωτήστε τον Βιβλιοθηκονόμο με Στιγμιαία Ηλεκτρονική Συνομιλία (CHAT)».
Η υπηρεσία αυτή απευθύνεται τόσο στα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του Πανεπιστημίου Κύπρου, όσο και στους εξωτερικούς χρήστες (εγγεγραμμένα ή μη μέλη) με σκοπό να δίνονται απαντήσεις σε σύντομες και πολύ συγκεκριμένες ερωτήσεις που αφορούν τις συλλογές, τις πληροφοριακές πηγές και τις υπηρεσίες της. Η επικοινωνία μεταξύ χρήστη και βιβλιοθηκονόμου γίνεται σε πραγματικό χρόνο.
Κατά τη θερινή περίοδο, εκτός αργιών, το ωράριο λειτουργίας της συγκεκριμένης Υπηρεσίας θα ισχύει από Δευτέρα μέχρι Παρασκευή, 8:30 π.μ -13:30 μ.μ.
Απαραίτητες ηλεκτρονικές ρυθμίσεις για έναρξη συνομιλίας:
1 Λογισμικό Συνομιλίας Ιστού
http://download.live.com/
Μεταφορτώστε το Windows Live Messenger Δωρεάν
2 Υπηρεσία Στιγμιαίας Ηλεκτρονικής Συνομιλίας (Chat)

Δημιουργείστε MSN / Windows Live Messenger λογαριασμό δωρεάν

3 Οθονώνυμο: ASKucylibrary
Προσθέστε την ηλεκτρονική διεύθυνση askalibrarian@ucy.ac.cy στις επαφές του λογαριασμού σας


Για περαιτέρω πληροφορίες και βοήθεια μπορείτε να απευθύνεστε στην συνάδελφο
Ανδρέου Ν. Έλενα
Γραφείο Κυκλοφορίας Υλικού
askalibrarian@ucy.ac.cy
Tηλ: 00357 22892045

Τετάρτη 22 Ιουλίου 2009

Πρόσληψη έκτακτου Λειτουργού στο ΥΠΠΟ - Α8

Έκτακτος Βιβλιοθηκονόμος, κλίμακα Α8.

http://www.mof.gov.cy/mof/gpo/gpo.nsf/All/434AF620B450A1FEC22575F6002ED821/$file/4384%2017.7.2009%20KYRIO%20MEROS%20TMHMA%20A.pdf

σελ. 5



Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, σύμφωνα με τις πρόνοιες των περί της Διαδικασίας Πρόσληψης Έκτακτων Υπαλλήλων στη Δημόσια και Εκπαιδευτική Υπηρεσία Νόμων του 1995 έως (Αρ. 3) του 2004, ανακοινώνει ότι πιθανό να προκύψει η πιο κάτω ανάγκη για απασχόληση έκτακτου προσωπικού στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, για τα έτη 2009-2010.

Βιβλιοθηκονόμος (Κλ. Α8)
Απαιτούμενα προσόντα:

(1) Πανεπιστημιακό δίπλωμα ή τίτλος ή ισότιμο προσόν στη Βιβλιοθηκονομία ή στην Τεκμηρίωση σε συνδυασμό με τη Βιβλιοθηκονομία ή στην Πληροφορική σε συνδυασμό με τη Βιβλιοθηκονομία.
(Σημ.: Ο όρος «πανεπιστημιακό δίπλωμα ή τίτλος ή ισότιμο προσόν» καλύπτει και μεταπτυχιακό δίπλωμα ή τίτλο).
(2) Πολύ καλή γνώση της Ελληνικής και καλή γνώση της Αγγλικής γλώσσας.
(3) Διετής, τουλάχιστον, πείρα σχετική με τα καθήκοντα της θέσης θα αποτελεί πλεονέκτημα..
---------------------
2. Τα καθήκοντα που θα εκτελούνται από αυτούς που θα προσληφθούν είναι τα καθήκοντα που αναφέρονται στο Σχέδιο Υπηρεσίας της αντίστοιχης οργανικής θέσης.
3. Η βασική αμοιβή θα είναι στην αρχική βαθμίδα της Κλίμακας της αντίστοιχης οργανικής θέσης και σ΄ αυτή θα προστίθεται οποιαδήποτε εγκεκριμένη αύξηση και το τιμαριθμικό επίδομα που θα ισχύει κατά την περίοδο της απασχόλησης.
4. Η περίοδος απασχόλησης έκτακτου προσωπικού θα είναι από την ημερομηνία πρόσληψης μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου του 2010, εκτός αν οι ανάγκες, για τις οποίες γίνεται η πρόσληψη, παύσουν να υφίστανται, είτε λόγω πλήρωσης κενών θέσεων είτε άλλως πως. Με τη λήξη της απασχόλησης, η εργοδότηση του έκτακτου προσωπικού τερματίζεται αυτοδικαίως χωρίς την καταβολή αποζημίωσης ή την τήρηση οποιασδήποτε άλλης διατύπωσης.
5. Αιτήσεις από μέρους των ενδιαφερομένων θα πρέπει να υποβληθούν στο Ειδικό Έντυπο, το οποίο μπορούν να προμηθευτούν από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού (Πληροφορίες, Ισόγειο Κεντρικού κτιρίου) ή από τα κατά τόπους Επαρχιακά Γραφεία Εργασίας ή από τα Γραφεία και Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη ή από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Οικονομικών (www.mof.gov.cy). Οι αιτήσεις θα πρέπει να παραδοθούν στο Αρχείο του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού (κ. Πάνη Σκιτίνη, Γραφείο Αρ.203Β, 2ος όροφος, Κεντρικό Κτίριο) ή να αποσταλούν μέσω του ταχυδρομείου με συστημένη επιστολή ή μέσω τηλεομοιοτυπικής υπηρεσίας (αριθμός τηλεομοιότυπου 22518042), όχι αργότερα από τις 7 Αυγούστου, 2009.

ΑΒΕΚΤ e-learning


Το ΕΚΤ αξιοποιώντας τις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών, ανέπτυξε τη Διαδικτυακή Εφαρμογή Εξ Αποστάσεως Επιμόρφωσης «ABEKT e-learning» (http://abekt.ekt.gr/elearning).

Μέσω της Διαδικτυακής Εφαρμογής Εξ Αποστάσεως Επιμόρφωσης «ABEKT e-learning», το προσωπικό των βιβλιοθηκών εκπαιδεύεται άμεσα, μέσω Διαδικτύου, στη χρήση του ΑΒΕΚΤ αποφεύγοντας άσκοπες μετακινήσεις και καθυστερήσεις που δημιουργούνται με τα συμβατικά σεμινάρια. Οι ώρες παρακολούθησης του σεμιναρίου είναι ευέλικτες καθώς μπορούν να διαμορφωθούν ανάλογα με τις απαιτήσεις της βιβλιοθήκης ή του εκπαιδευόμενου και να πραγματοποιηθούν οποιαδήποτε ώρα και ημέρα της εβδομάδας, από υπολογιστή (εντός ή εκτός της βιβλιοθήκης) που πληροί βασικές τεχνικές προδιαγραφές .

H Διαδικτυακή Εφαρμογή «ABEKT e-learning» περιέχει:

• Γενικές Παρουσιάσεις & Παρουσιάσεις Χρήσης των υποσυστημάτων του ΑΒΕΚΤ,
• Ασκήσεις για την εμπέδωση των λειτουργιών του ΑΒΕΚΤ
• Υλικό προς Εκτύπωση για όλες τις ΠαρουσιάσειςΑναλυτικές Εκφωνήσεις των Ασκήσεων
• Αξιολόγηση του εκπαιδευόμενου, με ερωτήσεις πολλαπλών απαντήσεων, προκειμένου να εμπεδωθούν έννοιες και βασικά σημεία κάθε υποσυστήματος.
Στόχος του ΕΚΤ είναι μέσω της Διαδικτυακής Εφαρμογής Εξ Αποστάσεως Επιμόρφωσης «ABEKT e-learning» να επιτυγχάνεται το βέλτιστο αποτέλεσμα από την εκπαίδευση των χρηστών. Αυτό επιτυγχάνεται, καθώς:

1. χρησιμοποιείται ποικιλία διαδραστικών και μη μέσων για την εκπαίδευση π.χ.:
- παρουσιάσεις PowerPoint με αφήγηση,
- video παρουσιάσεις με αφήγηση,
- video ασκήσεις,
- έντυπο υλικό προς εκτύπωση,
- αξιολόγηση του εκπαιδευόμενου, με ερωτήσεις πολλαπλών απαντήσεων,
- forum .

2. ο εκπαιδευόμενος έχει στη διάθεσή του 2 μήνες για να ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του

3. παρέχεται το μέγιστο επίπεδο εκπαίδευσης, κοινό για όλους τους εκπαιδευόμενους χωρίς να επηρεάζεται, θετικά ή αρνητικά, από τη μεταδοτικότητα του εκπαιδευτή ή το διαφορετικό ρυθμό μάθησης των εκπαιδευομένων (ο εκπαιδευόμενος έχει πλήρη έλεγχο της ροής του σεμιναρίου και τη δυνατότητα να προσαρμόσει τη ροή στον προσωπικό του ρυθμό μάθησης)

4. η παρακολούθηση της απόδοσης των εκπαιδευομένων και η αξιολόγησή τους βασίζεται σε αντικειμενικά μέσα. Ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα να επαναλάβει όσες φορές το επιθυμεί ασκήσεις και αξιολογήσεις προκειμένου να αυξήσει τα μέσο όρο της βαθμολογίας του, που είναι ορατός ανά πάσα στιγμή από τον προσωπικό λογαριασμό του.

H Διαδικτυακή Εφαρμογή «ABEKT e-learning» (http://abekt.ekt.gr/elearning), διατίθεται πλέον σε όλους τους ενδιαφερόμενους. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με:

1. τη διαδικασία εκπαίδευσης του προσωπικού σας μέσω της υπηρεσίας ABEKT e-learning, θα βρείτε στη διεύθυνση http://abekt.ekt.gr/provision/training/

2. το κόστος εκπαίδευσης του προσωπικού σας, θα βρείτε στη διεύθυνση http://abekt.ekt.gr/provision/price/.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε άμεσα με το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, για οποιαδήποτε διευκρίνιση χρειαστείτε, αποστέλλοντας e-mail στη διεύθυνση abekt@ekt.gr .

Τρίτη 21 Ιουλίου 2009

Νέο κτίριο Κυπριακής Βιβλιοθήκης


Το αναγνωστήριο της Κυπριακής Βιβλιοθήκης έχει μεταφερθεί στον ανακαινισμένο πρώτο όροφο του κτιρίου της παλιάς Βιβλιοθήκης της Φανερωμένης. Ο χώρος είναι φιλόξενος και ζεστός με χαρακτηριστικό θόλο στην οροφή που επιτρέπει άπλετο φυσικό φωτισμό να διαχέεται στο αναγνωστήριο κάνοντας έτσι την μελέτη μια ευχάριστη διαδικασία. Η επίπλωση του χώρου σε ταξιδεύει στα χρόνια της πρώτης Βιβλιοθήκης της Φανερωμένης καθότι έχει συντηρηθεί και χρησιμοποιείται αυτούσια με τα αρχικά ΒΦ σε εμφανή σημεία. Το αναγνωστήριο φιλοξενεί το κυπρολογικό υλικό και το υλικό αναφοράς (εγκυκλοπαίδειες, λεξικά κλπ) της ΚΥ.ΒΙ.
Στο αρχικό κτήριο της ΚΥ.ΒΙ στην Πλατεία Ελευθερίας παραμένουν το δανειστικό τμήμα της Βιβλιοθήκης, η συλλογή των περιοδικών και το Κέντρο Εγγραφής Εντύπων (ISBN, ISSN).

Για περισσότερες πληροφορίες, εδώ

Κανονισμοί για την λειτουργία της νέας υπηρεσίας της ΒΠΚ για εισηγήσεις απόκτησης υλικού γενικού ενδιαφέρος



Κανονισμοί για την λειτουργία της νέας υπηρεσίας της Βιβλιοθήκης Πανεπιστημίου Κύπρου για εισηγήσεις από χρήστες για απόκτηση υλικού γενικού ενδιαφέρος

Μετά από τρεις εβδομάδες δοκιμαστικής λειτουργίας της νέας υπηρεσίας της ΒΠΚ για εισηγήσεις από χρήστες για απόκτηση υλικού γενικού ενδιαφέροντος, το Γραφείο Ανάπτυξης Συλλογής αξιολόγησε την διαμορφωθείσα κατάσταση και επεξεργάστηκε κάποιους τροποποιητικούς κανόνες, με σκοπό την καλύτερη και αποδοτικότερη λειτουργία της υπηρεσίας.

Παρακαλούμε τους χρήστες να λαμβάνουν υπόψιν τα ακόλουθα:

• Όπως ήδη αναφέρθηκε σαφώς τόσο στην ηλεκτρονική ενημερωτική επιστολή μας, όσο και στην ίδια τη φόρμα εισηγήσεων, ο χρήστης οφείλει, πριν την υποβολή της αίτησης, να βεβαιώνεται ότι το προτεινόμενο υλικό δεν υπάρχει ήδη στον κατάλογο της ΒΠΚ.
Έχει παρατηρηθεί ότι πολύ συχνά δεν τηρείται η πιο πάνω πρόνοια.
Το Γραφείο Ανάπτυξης Συλλογής ενημερώνει ότι σε τέτοια περίπτωση η αίτηση δε θα λαμβάνεται υπόψιν, και ο χρήστης δε θα λαμβάνει απαντητική επιστολή για τη συγκεκριμένη αίτηση.

• Τίθεται ως μέγιστος δυνατός αριθμός αιτήσεων οι έξι (6) τίτλοι αιτήσεων ανά εξάμηνο (Ιανουάριος-Αύγουστος, Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος) ανά χρήστη.
Σε περίπτωση που ο χρήστης αιτείται την παραγγελία ήδη υπάρχοντος υλικού, χωρίς να εφαρμόσει την πρόνοια που αναφέρεται πιο πάνω, οι τίτλοι αυτοί καταμετρούνται μέσα στους έξι πρώτους που θα φτάσουν ως αιτήσεις στο Γραφείο Ανάπτυξης Συλλογής.

• Τίθεται ως μέγιστο δυνατό κόστος τα €80 ανά τίτλο.

• Υπενθυμίζεται το ακαδημαϊκό προσωπικό ότι για αγορά υλικού που αφορά διδακτικό/ερευνητικό πεδίο του τμήματός του, οφείλει να ακολουθεί τις διαδικασίες μέσω οικείων τμημάτων, συμπληρώνοντας το σχετικό έντυπο "Εισηγήσεις για αγορά υλικού από ακαδημαϊκό προσωπικό". Μέσω της φόρμας της νέας μας υπηρεσίας δεχόμαστε μόνο αιτήσεις που αφορούν υλικό γενικού ενδιαφέροντος.

• Υπενθυμίζεται ότι είναι πολύ σημαντικό να καταχωρίζονται σωστά τόσο τα βιβλιογραφικά στοιχεία της αίτησης, όσο και τα στοιχεία του αιτούντα. Σημαντική είναι επίσης η υποστήριξη της εισήγησης, με στόχο να αξιολογηθεί πιο σφαιρικά η αίτηση.

Ευχαριστούμε θερμά για το ενδιαφέρον σας, και αναμένουμε τις εισηγήσεις σας!
Καλό καλοκαίρι!

Γραφείο Ανάπτυξης Συλλογής

Δευτέρα 20 Ιουλίου 2009

Εκδόσεις βιβλίων στην Κύπρο; Αιωνία τους η μνήμη...

Ενα όνειρο, ωστόσο... Αγαθό και παιδι-

κότατο. Να κερδίσω μια μέρα το πρώτο

λαχείο για να τυπώσω τα άπαντά μου.

Θα τα ’βαζα στη χρονολογία τους. Ή αν

είχα ποτέ καιρό να σουλουπώσω - και λεφτά να τυπώ-

σω - το Τραγούδι της Θάλασσας, να ενσωμάτωνα τα

Ασημένια Τραγούδια. Μερικά.

Όνειρα...».

Ο Θοδόσης Πιερίδης, ο αξεπέραστος ποιητής της Κύ-

πρου, του κόσμου, της εργατιάς και της Αριστεράς,

στον οποίο ανήκει αυτό το απόσπασμα από το ανέκδο-

το σημειωματάριό του, ακόμη και σήμερα μόνο αν

κέρδιζε τον πρώτο λαχνό στο λαχείο θα μπορούσε να

κάνει όνειρα να εκδώσει τα άπαντά του.

Με το νέο σχέδιο για τις επιχορηγήσεις βιβλίων, που

εξαγγέλθηκε από το υπουργείο Παιδείας και Πολιτι-

σμού, καλύπτονται μόνο ιστορικο-κριτικές επανεκδό-

σεις εξαντληθέντων βιβλίων σημαντικών συγγραφέ-

ων, καθώς και κυπρολογικές εκδόσεις και μάλιστα

πολυδάπανες! Δεν ήθελε όμως λουσάτες εκδόσεις ο

Θοδόσης Πιερίδης. Απλώς να εκδοθούν τα άπαντά

του ήθελε, να γίνουν κτήμα του λαού, των απλών αν-

θρώπων.

Τα άπαντα του Θοδόση Πιερίδη εκδόθηκαν τελικά

επτά χρόνια ύστερα από το θάνατό του, με τη φροντί-

δα του αδελφού του, του επίσης επιφανούς λογοτέ-

χνη, Γιώργου Φιλίππου Πιερίδη, το 1975 και το

1976. Όμως οι τόμοι των ποιητικών απάντων του Θο-

δόση Πιερίδη έχουν εξαντληθεί εδώ και χρόνια. Οι

προσπάθειες για επανέκδοσή τους δεν καρποφόρη-

σαν. Πώς θα γίνει τώρα αυτό με τις πρόνοιες του νέου

σχεδίου επιχορηγήσεων, αφού είναι το τέλειο σχέδιο

για την πτώχευση των εκδοτικών οίκων, για την εξό-

ντωση της εκδοτικής δραστηριότητας;

Μία προς μία οι πρόνοιες αυτού του σχεδίου είναι ολέ-

θριες. Τα λογοτεχνικά έργα, ακόμη και από ένα νέο

Θοδόση Πιερίδη, αποκλείονται. Ενώ τίθεται ως προϋ-

πόθεση να είναι πολυδάπανες οι εκδόσεις που υπο-

βάλλονται για επιχορήγηση, εντούτοις μειώνεται το

ανώτατο όριο επιχορήγησης των επιλέξιμων δαπανών

από 17.000 ευρώ σε 10.000 ευρώ! Ως επιλέξιμες δα-

πάνες ορίζονται μόνο εκείνες που αφορούν την παρα-

γωγή, ενώ η έκδοση ενός βιβλίου, ιδιαίτερα τέτοιων

προδιαγραφών, απαιτεί δαπάνες για την καλλιτεχνική

επιμέλεια του εξωφύλλου και των σελίδων, για την

ψηφιακή επεξεργασία των φωτογραφιών κ.λπ. Για

ανταμοιβή του συγγραφέα ούτε λόγος!

Επιπρόσθετα, το Υπουργείο απαιτεί να του επιστραφεί

σε είδος (σε αριθμό αντιτύπων) το 20% της επιχορή-

γησης. Απαιτεί επίσης να βρίσκεται στο εμπόριο το

70% των αντιτύπων του υπό επιχορήγηση βιβλίου.

Αυτό σημαίνει ότι ένα μεγάλο ποσοστό των εισπράξε-

ων από τις πωλήσεις βιβλίων (που είναι ελάχιστες),

λόγω των προμηθειών, δεν θα καταλήγουν στον εκδό-

τη, ο οποίος ακόμη και με την εξασφάλιση επιχορήγη-

σης δεν θα μπορεί να καλύψει καν το κόστος του βι-

βλίου, ούτε κι αν εκδώσει μπεστ-σέλερ!

Παράλληλα, το Υπουργείο θέτει όριο: μέχρι τρία βι-

βλία (πολυδάπανα, επαναλαμβάνουμε) το χρόνο για

κάθε εκδοτικό οίκο θα επιχορηγούνται. Ποιος εκδοτι-

κός οίκος της Κύπρου θα μπορέσει να επιβιώσει με

τέτοιο σχέδιο επιχορήγησης;

Ίσως το επιχείρημα να είναι ότι με το προηγούμενο

σχέδιο το Υπουργείο αναγκαζόταν να επιχορηγεί λο-

γοτεχνική σαβούρα ή ότι ορισμένοι εκδότες εκμεταλ-

λεύονταν καταστάσεις για να θησαυρίζουν. Όμως τι

κάνει το Υπουργείο; Με τα ξερά καίει και τα χλωρά!

Το νέο σχέδιο θα αφήσει πίσω του καμένη γη στο χώ-

ρο του βιβλίου...

Του Χρύσανθου Χρυσάνθου

Φιλελεύθερος 19/7/2009, σελ. 37

Τετάρτη 15 Ιουλίου 2009

Οργανώνεται εκδρομή στις Πλάτρες στις 25/7/2009

Το Δ.Σ. της ΚΕΒΕΠ, οργανώνει εκδρομή αναψυχής στις Πλάτρες.

Η εκδρομή θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 25/7/2009.

Τα ενδιαφερόμενα μέλη, συνεργάτες και φίλοι της ΚΕΒΕΠ, καλούνται να "ενημερώσουν" για την πρόθεση συμμετοχής τους στην εκδρομή στις Μίνα Χαραλάμπους και Έλενα Θεμιστοκλέους, μέχρι τις 22/7/2009.

Στοιχεία επικοινωνίας με:
Μίνα Χαραλάμπους
E-mail: charalambous.m@unic.ac.cy
Τηλέφωνο: 99515775

Έλενα Θεμιστοκλέους
E-mail: elenathe@yahoo.com
Τηλέφωνο: 99327650

Εκ του ΔΣ της ΚΕΒΕΠ

Τρίτη 14 Ιουλίου 2009

18ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών με θέμα "Ψηφιακό Επιστημονικό Περιεχόμενο: δημιουργία, διάθεση, διατήρηση"


Το Πανεπιστήμιο Πατρών και η Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης στην δύσκολη φετινή συγκυρία για τις ελληνικές βιβλιοθήκες, αναλαμβάνει την ευθύνη της συνέχισης του θεσμού του Πανελληνίου Συνεδρίου Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, με τη διοργάνωση του 18ου συνεδρίου στο Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών, στις 5 και 6 Νοεμβρίου 2009.

Κεντρικό θέμα του 18ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών είναι "Ψηφιακό Επιστημονικό Περιεχόμενο: δημιουργία, διάθεση, διατήρηση".


Κεντρικό θέμα του 18ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών είναι "Ψηφιακό Επιστημονικό Περιεχόμενο: δημιουργία, διάθεση, διατήρηση".
Την τελευταία πενταετία ο ψηφιακός χάρτης της χώρας μας άλλαξε δραματικά με τη δημιουργία μεγάλου όγκου ψηφιακού περιεχομένου. Περιεχομένου που πρωτίστως αφορούσε σε τεκμήρια πολιτιστικού και ιστορικού ενδιαφέροντος και δευτερευόντως σε σύγχρονα ή τρέχοντα επιστημονικά τεκμήρια. Οι προσπάθειες εμπλουτισμού του ψηφιακού περιεχομένου φαίνεται να συνεχίζονται και να εντείνονται στο άμεσο μέλλον, συμπεριλαμβάνοντας πλέον και την τρέχουσα παραγωγή με την συμμετοχή του συνόλου των μερών του κύκλου παραγωγής & διάθεσης περιεχομένου: ιδρύματα, δημιουργοί, εκδότες.

Τα δεδομένα αυτά φέρνουν στο προσκήνιο μια σειρά από σημαντικά ερωτήματα/ζητήματα, που φιλοδοξούμε να μελετηθούν και συζητηθούν διεξοδικά στο φετινό συνέδριο:

ποιο είναι το παρόν και το μέλλον των ηλεκτρονικών εκδόσεων και εν γένει της παραγωγής και διάθεσης τρέχοντος ψηφιακού περιεχομένου στη χώρα μας
ποιες οι απαιτήσεις, οι θέσεις και οι ρόλοι των επιμέρους μερών στην αλυσίδα παραγωγής περιεχομένου: χρηματοδότες, δημιουργοί, εκδότες, βιβλιοθήκες, χρήστες
πως διαμορφώνονται οι νέες πολιτικές και πρακτικές για τη διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων και για την ανοικτή ή όχι πρόσβαση στο περιεχόμενο
ποιες είναι οι απαιτούμενες στρατηγικές και πρακτικές για τη σε βάθος χρόνου προστασία και διατήρηση του ολοένα και αυξανόμενου ψηφιακού περιεχομένου
πως σε ένα τέτοιο περιβάλλον, μπορούν να διαχυθούν καλύτερα στην ευρύτερη κοινότητα και την κοινωνία τα αποτελέσματα του επιστημονικού/ερευνητικού έργου των ακαδημαϊκών ιδρυμάτω.
Στο πλαίσιο αυτό φιλοδοξούμε να φέρουμε στον ίδιο χώρο διακεκριμένους ομιλητές - αντιπροσώπους διαφορετικών ομάδων που συμβάλλουν με τον έναν ή άλλον τρόπο στην παραγωγή και διαχείριση επιστημονικού περιεχομένου με σκοπό την διατύπωση και συζήτηση απόψεων, ερωτημάτων, προτάσεων σε ενότητες όπως:

Απαιτήσεις & προοπτικές στο χώρο της επιστημονικής επικοινωνίας: οι θέσεις των μερών της αλυσίδας παραγωγής περιεχομένου.
Ηλεκτρονικές επιστημονικές εκδόσεις και συλλογές: πρωτοβουλίες, νέα εργαλεία, πολιτικές πρόσβασης, μοντέλα διαχείρισης & βιωσιμότητας.
Ο ρόλος των βιβλιοθηκών και των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων στις διαδικασίες παραγωγής και διαχείρισης περιεχομένου: εκδοτικές πρωτοβουλίες, επεξεργασία και διατήρηση περιεχομένου, αντιμετώπιση προκλήσεων & νέων δεδομένων, μοντέλα συνεργασίας.
Παράλληλα στο πρόγραμμα του συνεδρίου θα υπάρχει και περιορισμένος χώρος, κυρίως λόγω έλλειψης επαρκούς χρόνου, για την παρουσίαση αξιολογημένων ή αναρτημένων (poster) εργασιών σε ενότητες όπως:

Ηλεκτρονικές εκδόσεις & δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου: προσεγγίσεις, απαιτήσεις, μοντέλα διαχείρισης.
Διατήρηση ψηφιακής πληροφορίας: σχεδιασμός & υλοποίηση πρωτοβουλιών.
Ανοικτή πρόσβαση στο περιεχόμενο: πρακτικές & πρωτοβουλίες.
Διαχείριση πνευματικών δικαιωμάτων του ψηφιακού περιεχομένου: πολιτικές & μοντέλα.
Προβολή και αξιοποίηση ερευνητικών δεδομένων και παραγώγων των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων.
Οι τεχνολογίες web 2.0 στην υπηρεσία της διάθεσης του ψηφιακού περιεχομένου.

Περισσότερες λεπτομέριες εδώ: http://conference2009.lis.upatras.gr/index.php/psav/psav2009

Παρασκευή 10 Ιουλίου 2009

B΄ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ

B΄ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ


Η Ένωση Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων Πληροφόρησης σε συνεργασία με τη Βορέειο Βιβλιοθήκη του Δήμου Αμαρουσίου διοργανώνουν το Β΄ Πανελλήνιο Συνέδριο Δημοτικών Βιβλιοθηκών με θέμα: «Δημοτικές Βιβλιοθήκες: Σκεφτόμαστε Εθνικά, Δρούμε Τοπικά».

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις 3 – 4 Δεκεμβρίου 2009 (ο ακριβής χώρος θα σας γνωστοποιηθεί σε επόμενη ανακοίνωση) και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εσωτερικών και της ΤΕΔΚΝΑ.

Σας κοινοποιούμε συνημμένα τις θεματικές ενότητες του συνεδρίου και σας ενημερώνουμε ότι κρίσιμες ημερομηνίες είναι:

· Προθεσμία αποστολής περίληψης: Δευτέρα, 21 Σεπτεμβρίου 2009

· Ενημέρωση για αποδοχή εισήγησης : Παρασκευή, 2 Οκτωβρίου 2009

· Προθεσμία υποβολή πλήρους κειμένου: Παρασκευή, 20 Νοεμβρίου 2009

Τετάρτη 8 Ιουλίου 2009

Λογοκλοπή

Λογοκλοπή είναι η ελληνική απόδοση στον όρο “plagiarism”. Με τον όρο λογοκλοπή δηλώνεται η ιδιοποίηση έργου ή ιδεών άλλου δημιουργού. Ανεξάρτητα εάν υπάρχει η πρόθεση ή όχι, πρόκειται για λογοκλοπή κάθε φορά που χρησιμοποιούμε ολόκληρο ή μέρος του έργου/ ιδεών /αντιλήψεων άλλων δημιουργών παρουσιάζοντάς τα ως δικά μας δημιουργήματα. Πιο συγκεκριμένα λογοκλοπή έχουμε κάθε φορά που:

1. χρησιμοποιούμε έργα ή ιδέες ενός συγγραφέα χωρίς να γίνεται αναφορά στην πηγή
2. παραθέτουμε αυτούσιες φράσεις ή παραφράσεις από κάποια πηγή χωρίς τη χρήση εισαγωγικών «…»
3. χρησιμοποιούμε ιδέες, θεωρίες ή πληροφορίες που αν και γνωστές στο ευρύ κοινό, εντούτοις μπορεί να παραμένουν άγνωστες για μερικούς αναγνώστες
4. διεκπεραιώνουμε εμείς την εργασία κάποιου άλλου ατόμου ή αντίθετα, όταν αναθέτουμε σε άλλο να κάνει τη δική μας εργασία.
Προκειμένου να αποφύγετε την λογοκλοπή μπορείτε να επισκεφθείτε τους πιο κάτω συνδέσμους για καθοδήγηση:
Τέλος, προτείνω ανεπιφύλακτα να δείτε την ταινία «Finding Forester» γιατί θεωρώ είναι μια καλή αρχή για να ξεκινήσει μια ωραία συζήτηση για το θέμα της λογοκλοπής. Περισσότερα για την ταινία:

Αθηνά Ευαγόρου

Αναγνώστες

Αρχειοθήκη ιστολογίου