Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2007

Annual Library Book Sale

Dear All,

Time to make some room on your shelves for Xmas!

We are having our Annual Library Book Sale on Tuesday, 11th of December (9.00am - 8.00pm).

Any donations are most welcome.

If you are interested, please deliver them at our library by December 6.

Thank you,

Koula Peristiani
Director of Library
University of Nicosia
Makedonitissa Ave. 46
Nicosia 1700
tel: 22444772 / 22453175
fax: 22592993

peristiani.k@intercollege.ac.cy
www.intercollege.ac.cy/library

Δευτέρα, 26 Νοεμβρίου 2007

ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΤΥΠΟΥ: 1914-1931

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΑΝΔΡΕΑ ΚΛ. ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ:
«ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΤΥΠΟΥ, ΤΟΜΟΣ Δ′ , ΜΕΡΟΣ Α′ και ΜΕΡΟΣ Β′, 1914-1931»

Η Βιβλιογραφική Εταιρεία Κύπρου, σε συνεργασία με το Κυπριακό Κέντρο Συγγραφέων ΠΕΝ και τον Κυπριακό Σύνδεσμο Τεχνών και Επικοινωνιών, οργανώνουν εκδήλωση για την παρουσίαση του βιβλίου του Καθηγητή Επικοινωνίας/Δημοσιογραφίας στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, κ. Ανδρέα Κλ. Σοφοκλέους, με τίτλο «Συμβολή στην Ιστορία του Κυπριακού Τύπου, Τόμος Δ′ , 1914-1931».

28 Νοεμβρίου, ώρα 7.30, Αίθουσα UNESCO, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας (Intercollege).

Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 35 χρόνων συγγραφικής παρουσίας του Δρα Ανδρέα Κλ. Σοφοκλέους, στη εκδήλωση θα γίνει και μια σύντομη ιστορική ανασκόπηση του συγγραφικού του έργου.

Χαιρετισμούς θα απευθύνουν ο κ. Ανδρέας Χατζηθωμάς, Πρόεδρος της Βιβλιογραφικής Εταιρείας Κύπρου και ο Δρ. Κλείτος Ιωαννίδης εκ μέρους του Κυπριακού Κέντρου Συγγραφέων ΠΕΝ. Ανακοινώσεις για επί μέρους πτυχές του συγγραφικού έργου του Ανδρέα Κλ. Σοφοκλέους θα κάνουν οι Ανδρέας Γαβριηλίδης, πρώην Υπουργός Υγείας και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Τηλεοπτικού Σταθμού PLUS TV, η Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και Πρόεδρος του Τμήματος Επικοινωνίας, Νάγια Ρούσου, και ο δημοσιογράφος/ερευνητής, Χρύσανθος Χρυσάνθου.

Ο ηθοποιός Κώστας Χαραλαμπίδης θα αποδώσει αποσπάσματα από το έργο του συγγραφέα.

Όλοι οι ενδιαφερόμενοι είναι ευπρόσδεκτοι.


Για περισσότερες πληροφορίες:
Παναγιώτης Θεμιστοκλέους
Βιβλιοθήκη Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου
Τηλ.: +357 22 411 600
Email: themistocleous@ouc.ac.cy

Παρασκευή, 23 Νοεμβρίου 2007

Νέος ηλεκτρονικός τόπος συνάντησης για το Συλλογικό Κατάλογο των Ελληνικών Δημοσίων Βιβλιοθηκών


Νέος ηλεκτρονικός τόπος συνάντησης για το Συλλογικό Κατάλογο Δημοσίων Βιβλιοθηκών

Ο ηλεκτρονικός τόπος συνάντησής για το Συλλογικό Ελληνικών Κατάλογο Δημοσίων Βιβλιοθηκών είναι: http://unioncat.blogspot.com/

Η ιστοσελίδα της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς http://vivl-livad.voi.sch.gr/ θα είναι πάντα διαθέσιμη, ενώ τα νέα της θα διατίθενται σύντομα μέσα από το http://liblivadia.blogspot.com.

Τέλος, μην ξεχνάτε ότι μπορείτε να επισκέπτεστε και το πρώτο blog που έφτιαξε δημόσια βιβλιοθήκη στην Ελλάδα (10/5/07): http://omada-anagnosis.blogspot.com/, και αφορά τις Ομάδες Ανάγνωσης της Βιβλιοθήκης μας.

Για περισσότερες πληροφορίες: unioncat@sch.gr

Τετάρτη, 21 Νοεμβρίου 2007

Εισηγήσεις του 16ου ΠΣΑΒ στο E-LIS

Από τις εισηγήσεις του 16ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών που πραγματοποιήθηκε στον Πειραιά 1-3 Οκτωβρίου οι πιο κάτω έχουν ανεβεί στο E-LIS και μπορείτε να τις διαβάσετε αυτούσιες:


Κουλούρης, Α. and Κόκκινος, Δ. and Αναγνωστόπουλος, Α. (2007) Ανάπτυξη ψηφιακής βιβλιοθήκης και ιδρυματικού αποθετηρίου στην Κεντρική Βιβλιοθήκη ΕΜΠ. In Κατσιρίκου, Ανθή, Eds. Proceedings 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, pp. 378-392, Πειραιάς (GR).

Μαμμά, Ελένη (2007) Ειδησεογραφικά Πρότυπα Κωδικοποίησης Δεδομένων : Μοντέλο Υλοποίησης του Προτύπου NewsML. In Κατσιρίκου, Ανθή, Eds. Proceedings 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Πειραιάς (GR).

Νικητάκης, Μιχάλης (2007) Διδάσκοντας πληροφοριακή παιδεία. In Proceedings 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, pp. 532-544, Πειραιάς (GR).

Φραντζή, Μαρία and Ανδρέου, Ανδρέας Κ. and Γιάννης, Τσάκωνας and Φίλιππος, Τσιμπόγλου (2007) E-LIS, το ηλεκτρονικό αρχείο για τη Βιβλιοθηκονομία και την Επιστήμη της Πληροφόρησης: τρόποι αξιοποίησης του από την Ελληνική βιβλιοθηκονομική κοινότητα. In Κατσιρίκου, Ανθή, Eds. Proceedings 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Πειραιάς (GR).

Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2007

16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (2)


Επιλογές του Ανδρέα Κ. Ανδρέου απο το 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών:

Η Καινοτομία στην Πνευματική Ιδιοκτησία: Το μοντέλο των αδειών Creative Commons.
Το θέμα που μου έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση στο 16ο ΠΣΑΒ (Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών) ήταν αυτό με τα Creative Commons. (Δ. Καλλινίκου, Θ. Καρούνος, Μ. Παπαδόπουλος)

Είναι ένα θέμα που έχει να κάνει με την διαχείριση πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών στο διαδίκτυο. Είναι ουσιαστικά άδειες εκμετάλλευσης που δίνει ο ίδιος ο δημιουργός.

Την αρχική ιδέα είχε ο καθηγητής Lawrence Lessig ο οποίος ίδρυσε το Ίδρυμα Creative Commons βασισμένο στις αρχές του λογισμικού ανοιχτού κώδικα.
Βασικός στόχος είναι να μπορεί ο δημιουργός ενός ηλεκτρονικού (ή και άλλου) υλικού να μπορεί να χορηγεί άδεια χρήσης του έργου του με πιο ελεύθερο και ανοιχτό τρόπο.
Οι άδειες Creative Commons επιτρέπουν την ελεύθερη χρήση πέρα από τα όρια του fair use και των νόμιμων περιορισμών για τα πνευματικά δικαιώματα.
Στο χρήστη επιτρέπεται η διανομή, η παρουσίαση στο κοινό και η μετατροπή του έργου.

Από ότι βλέπω, το θέμα με τα Creative Commons δεν προκάλεσε μόνο το δικό μου ενδιαφέρον. Λίγες μέρες μετά το συνέδριο πραγματοποιήθηκε σχετική εκδήλωση στην Αθήνα με τον καθηγητή Lawrenz lessing.

Σας μεταφέρω μερικές από τις σημειώσεις ενός blogger για στη συγκεκριμένη εκδήλωση τα οποία πιστεύω ότι είναι μια πολύ καλή εισαγωγή για το θέμα.
Από το Blog ΑΚΥΡΟ:

------------------------------------------------------------------------

Ψηφιακές Βιβλιοθήκες και Πνευματικά Δικαιώματα
(Της Μαρίας Κανελλοπούλου-Μπόττη)

Πολλές βιβλιοθήκες στις μέρες μας δημιουργούν ψηφιακές βιβλιοθήκες είτε μόνες τους είτε στα πλαίσια μιας κοινοπραξίας.
2 Όψεις:
A. Τα δικαιώματα της Βιβλιοθήκης ως δημιουργού της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης.
B. Οι νομικές δεσμεύσεις που έχει η Βιβλιοθήκη ως προς τη συλλογή και τη ψηφιοποίηση του υλικού της.
Στο Ελληνικό δίκαιο επιτρέπεται η ψηφιοποίηση έργων που ανήκουν στο Δημόσιο (έργα των οποίων η προστασία έχει λήξει, είτε έργα τα οποία ο ίδιος ο δημιουργός τα έχει προσφέρει στο δημόσιο κτήμα και δεν διεκδικεί δικαιώματα, είτε έργα τα οποία ενοικούν εξ αρχής στο δημόσιο).
Για όλα τα άλλα έργα, ο κανόνας είναι ότι απαγορεύεται η ψηφιοποίηση τους αλλά και η διάθεση ψηφιακού υλικού στο κοινό.
Ειδικά για τις Βιβλιοθήκες και τα αρχεία: α) Η δημιουργία ενός πρόσθετου αντιτύπου του έργου επιτρέπεται χωρίς την άδεια του δημιουργού και χωρίς αμοιβή μόνο όταν πρόκειται για ένα έργο που ήδη έχει στη κατοχή της μια Βιβλιοθήκη – μη κερδοσκοπικός οργανισμός και το ψηφιοποιεί για σκοπούς συντήρησης ή και μεταβίβασης του σε άλλο μη κερδοσκοπικό οργανισμό, εφόσον όμως είναι αδύνατη η προμήθεια του έργου αυτού από την ελεύθερη αγορά σε σύντομο χρόνο και με εύλογους όρους. β) Επιτρέπεται η αναπαραγωγή (άρα και η ψηφιοποίηση) ενός έργου, όχι όμως για εμπορικό σκοπό, προς όφελος τυφλών και κωφάλαλων προσώπων, για χρήστες που έχουν αναπηρία.
Οι Βιβλιοθήκες προχωρούν σε ψηφιοποιήσεις, πολλές φορές με τη χρηματοδότηση Ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Λόγου (ΟΣΔΛ) απέστειλε επιστολή το 2006 προς 160 ελληνικές βιβλιοθήκες με την οποία διαμαρτύρεται για τις πρακτικές ψηφιοποίησης που χρησιμοποιούν οι βιβλιοθήκες και με την οποία τονίζει ότι θα πρέπει να λαμβάνεται άδεια από τον δημιουργό (για πρακτικούς λόγους οι άδεια να ζητείται από τον ΟΣΔΛ).
Το πρόβλημα αυτό το έχουν όλες οι Ευρωπαϊκές Βιβλιοθήκες.
Ευρωπαϊκή οδηγία 2001/29 λέει ότι τα κράτη μέλη μπορούν να προβλέψουν υπέρ της αναπαραγωγής από βιβλιοθήκες και εκπαιδευτικά ιδρύματα. Η οδηγία αυτή ΔΕΝ είναι υποχρεωτική και δεν υιοθετήθηκε από όλα τα κράτη μέλη.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσπαθεί να φτιάξει την Ευρωπαϊκή Ψηφιακή Βιβλιοθήκη (ρύθμιση ώστε να επιτρέπεται από δημόσια ιδρύματα να ψηφιοποιούν και να μετακινούν υλικό τηρώντας τις διεθνής συμφωνίες. Πρόνοια για τα «ορφανά έργα» (έργα των οποίων ο δικαιούχος δεν μπορεί να εντοπιστεί μετά από μια καλόπιστη έρευνα).
Οι 2 πιο ακραίες: 1. Να μην γίνεται ποτέ τίποτα πριν δοθεί άδεια ψηφιοποίησης από τον δημιουργό (από ομάδες συμφερόντων και δικαιούχων των έργων). 2. Να καταργηθεί εντελώς το copyright (από τους λεγόμενους αναρχικούς της πνευματικής ιδιοκτησίας)
Προτεινόμενες λύσεις: θέσπιση δικαιώματος στις βιβλιοθήκες να ψηφιοποιούν και να διακινούν το υλικό, μηχανισμός καταβολής αμοιβής στους δικαιούχους, καλόπιστη χρήση ορφανού έργου, σμίκρυνση χρόνου προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων, κλπ.
Google Library Project σταμάτησε λόγω αντίδρασης από τους εκδότες. Οι κανόνες δέχονται πιέσεις από κινήματα όπως αυτό της ανοικτής πρόσβασης και των άδειων χρήσης Creative Commons. Πρέπει να βρεθεί μια λύση προς το κοινό συμφέρων βιβλιοθηκών, δημιουργών και τελικά του συνόλου.

------------------------------------------------------------------------

Τα Ιστολόγια ως Μέσο Επιστημονικής Επικοινωνίας Ανάμεσα στις Βιβλιοθήκες και τους Βιβλιοθηκονόμους
(της Γεωργίας Κατσαρού).

Ο όρος Web2.0, χρησιμοποιείται για να περιγράψει την εξέλιξη του web με την ενεργότερη συμμετοχή του χρήστη με αυξημένη αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών στην οποία πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν τα ιστολόγια (blogs), τα RSS Feeds, τα tags, τα wikis, το social bookmarking καθώς και άλλες υπηρεσίες που επιτρέπουν στους χρήστες να συμμετέχουν έμπρακτα και να έχουν πλήρη έλεγχο των προσωπικών τους δεδομένων. (Οι περισσότερες από αυτές τις υπηρεσίες είναι εντελώς δωρεάν ή με πολύ χαμηλό κόστος).
Library2.0 είναι ο όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει την υιοθέτηση του web2.0 και των πιο πάνω υπηρεσιών από τις βιβλιοθήκες.
Υπηρεσίες του Web 2.0 που χρησιμοποιούνται σε βιβλιοθήκες:
- Συγχρονισμένη ανταλλαγή μηνυμάτων. (Τα MSN messenger, Yahoo messenger, Google talk και Skype είναι τα πιο διαδεδομένα από αυτά). Η συζήτηση (chat) που γίνεται με αυτά τα εργαλεία, μπορεί να αποθηκευτεί για μελλοντική μελέτη και ανάλυση και να καταλογογραφηθεί .
- RSS Feeds. Είναι ένα κομμάτι κώδικα XML το οποίο είναι ουσιαστικά ένα κανάλι που μας οδηγεί στις νέες ενημερώσεις μιας σελίδας. Επειδή είναι αδύνατο για κάποιο να παρακολουθεί καθημερινά όλες τις ιστοσελίδες που του ορίζουμε δίνοντας μας τη δυνατότητα να ξέρουμε πότε και με τι ενημερώθηκε κάθε σελίδα. Η βιβλιοθήκη μπορεί να εκμεταλλευτεί την υπηρεσία αυτή για να ενημερώνει τους χρήστες της, αλλά και τους βιβλιοθηκονόμους για καινούργιες υπηρεσίες, για το νεοαποκτηθέν υλικό, για νέες καταχωρήσεις στο ιστολόγιο που μπορεί να διατηρεί αλλά και στον κατάλογο της.
- Wikis. Ποιο γνωστό από όλα είναι η Wikipedia. Φιλοσοφία των wikis είναι ότι ο καθένας μπορεί, όχι απλά να έχει πρόσβαση σε αυτά, αλλά να καταχωρεί και επιπλέον να επιμελείται όλα όσα είναι ακόμα καταχωρημένα. Ένα wiki θα μπορούσε να βοηθήσει στην ανάπτυξη της συλλογής μιας βιβλιοθήκης (φανταστείτε ένα συλλογικό wiki όπου πολλές βιβλιοθήκες θα καταθέτουν τις βιβλιοπροτάσεις τους ή που στο οποίο οι χρήστες θα πρότειναν βιβλία). Εκεί θα μπορούσαν να ενημερώνονται οι χρήστες για τις νέες παραλαβές. Συνεργασία μεταξύ βιβλιοθηκονόμων διαφόρων βιβλιοθηκών (δημοσιεύσεις άρθρων, πρακτικών, ακόμα και προσωπικών επαγγελματικών εμπειριών).
- Social bookmarking. Αποθήκευση των bookmarks που μας ενδιαφέρουν, οργανώνονται με tags και τα μοιραζόμαστε με άλλους χρήστες.
- Δημοσίευση οπτικοακουστικού υλικού. Youtube (για βίντεο), Flickr (για φωτογραφίες), κλπ. Η Δημοτική Βιβλιοθήκη Βέροιας είναι το παράδειγμα μιας βιβλιοθήκης που κάνει χρήση αυτών των software.
- Κοινωνικά δίκτυα. MySpace, Facebook επιτρέπουν την ανταλλαγή μηνυμάτων, τη χρήση ο/α υλικού, συμμετοχή σε θεματικές ομάδες (π.χ. Library 2.0).
- Ιστολόγια (blogs). . Είναι ημερολόγια στα οποία ο καθένας μπορεί να καταγράφει την άποψή του για τα θέματα που τον ενδιαφέρουν, να καταγράφει την καθημερινή του ζωή, να ενημερώνει τους αναγνώστες του για συγκεκριμένα θέματα κτλ. Βοηθούν στην επικοινωνία την ανταλλαγή απόψεων και στην άμεση επικοινωνία. Έχουν χρήση από βιβλιοθήκες και ομάδες βιβλιοθηκονόμων.
- RSS feeds και ιστολόγια. Τα blogs προσφέρουν RSS feeds. τα RSS είναι μία τεχνολογία με τη χρήση της οποίας μπορεί κάποιος αναγνώστης να ενημερώνεται για τις ανανεώσεις σε μία ιστοσελίδα ή ενός blog κτλ. Κάνουμε copy-paste το url ή τον κώδικα rss της ιστοσελίδας που μας ενδιαφέρει σε έναν rss reader και κάθε φορά που δημοσιεύεται κάτι καινουργιο στη συγκεκριμένη σελίδα μας ενημερώνει ο reader για να μας. Το RSS reader (π.χ. Google Reader και Bloglines) μας ενημερώνουν αυτόματα κάθε φορά που γίνετε νέα καταχωρήση.
- Tags: Τα tags είναι ουσιαστικά ετικέτες που δημιουργεί από μόνος του ο χρήστης του διαδικτύου να οργανώσει μόνος του τις πληροφορίες χρησιμοποιώντας δικό του, ελεύθερο λεξιλόγιο. Τα θέματα που έχουμε σε ένα Blog για παράδειγμα, μπορούμε να τα οργανώσουμε σε tags.

Τρίτη, 13 Νοεμβρίου 2007

Νέο ΔΣ

Πραγματοποιήθηκαν χτες στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών οι εκλογές για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της Κυπριακής Ένωσης Επαγγελματιών Βιβλιοθηκονόμων.

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο που αναδείχθηκε από την εκλογική διαδικασία είναι:

1. Πρόεδρος: Ανδρέας Κ. Ανδρέου (Πανεπιστήμιο Κύπρου)
2. Αντιπρόεδρος: Χρυσάνθη Σταύρου (ΤΕΠΑΚ)
3. Γραμματέας: Μίνα Χαραλάμπους (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας)
4. B. Γραμματέας: Έλενα Θεμιστοκλέους (Κυπριακή Βιβλιοθήκη)
5. Ταμίας: Δέσποινα Λάμπρου (Πανεπιστήμιο Κύπρου)
6. Β. Ταμίας: Δημήτρης Νικολάου (Πολιτιστικές Υπηρεσίες ΥΠ)
7. Μέλος: Παναγιώτης Θεμιστοκλέους (Ανοικτό Πανεπιστήμιο)

Σάββας Πετρίδης θα εξακολουθήσει να είναι ο εκπρόσωπος της Ένωσης στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.

Το νέο ΔΣ ευχαριστεί θερμά τους Μαρία Ευθυμίου (Δημοτική Βιβλιοθήκη Λάρνακας), Λουΐζα Πίττα (Βιβλιοθήκη Αρχαιολογικού Μουσείου Κύπρου), Χριστίνα Αγαπίου (InterNapa College) και Σάββα Πετρίδη (πρώην Διευθυντή Κυπριακής Βιβλιοθήκης) για την συμμετοχή τους στην Ομάδα Πρωτοβουλίας για την επανασύσταση της Ένωσης και για την δουλειά που έκαναν.

Σάββατο, 10 Νοεμβρίου 2007

Πέμπτη, 8 Νοεμβρίου 2007

16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (1)

Μέσα στα πλαίσια της ενδουπηρεσιακής ενημέρωσης που γίνεται στους υπαλλήλους της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Κύπρου, τα άτομα από τη Βιβλιοθήκη που έλαβαν μέρος στο 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών που έγινε στον Πειραιά, ανέλαβαν να κάνουν μια μικρή παρουσίαση με επιλεγμένες εισηγήσεις.

(Της Δέσποινας Λάμπρου)

Ο ρόλος του ιατρικού βιβλιοθηκονόμου στην Ελλάδα: προκλήσεις και προοπτικές.
Εισηγήτριες: Ευαγγελία Λάππα (Γενικό Νοσοκομείο ΚΑΤ) – Άρτεμις Χαλεπλίογλου (Ίδρυμα Βιοϊατρικών ερευνών Ακαδημίας Αθηνών)

Ιατρικές βιβλιοθήκες υπάρχουν σε πανεπιστήμια, σε ερευνητικά κέντρα, σε κέντρα του ΓΕΣΥ, σε νοσοκομεία και κλινικές, σε ασφαλιστικούς οργανισμούς, σε φαρμακευτικές εταιρείες κλπ.
Τέτοιες βιβλιοθήκες είναι πολύ εξειδικευμένες βιβλιοθήκες, και επομένως ανάλογη εξειδίκευση πρέπει να έχει και ο βιβλιοθηκονόμος. Υπάρχουν πολύ υψηλές απαιτήσεις στην ορολογία και στη διαχείριση της ιατρικής πληροφορίας.
Οι επιστήμες της υγείας, δηλαδή ιατρική, βιολογία, φαρμακολογία, βιοιατρική, κλπ, εξελίσσονται ραγδαία, και οι βιβλιοθηκονόμοι πρέπει να είναι ενημερωμένοι και Up to date!
Το υλικό που διαχειρίζονται είναι πολλαπλό: βιβλία, περιοδικά, εξειδικευμένες βάσεις, ηλ. Περιοδικά, ηλ. Βιβλία, συνέδρια, μελέτες κλπ.
Πλέον προκηρύσσονται θέσεις (στο εξωτερικό τουλάχιστον), για εξειδικευμένους ιατρικούς βιβλιοθηκονόμους. Στην Αμερική υπάρχει η εξειδικευμένη τεράστια και πολύ σημαντική NML, National Medical Library.
Οι εισηγήτριες μέσα από έρευνα με ερωτηματολόγια σε ιατρικές βιβλιοθήκες στην Ελλάδα συμπεραίνουν ότι οι βιβλιοθηκονόμοι που απασχολούνται σε αυτές δεν είναι εξειδικευμένοι, και ότι υπάρχει τεράστια ανάγκη για περαιτέρω επιμόρφωση και εξειδίκευση σε αυτό τον κλάδο.
Το καταληκτικό συμπέρασμά τους είναι ότι πρέπει οπωσδήποτε να προσφερθούν και στην Ελλάδα, όπως στο εξωτερικό, εξειδικευμένες σπουδές στην ιατρική βιβλιοθηκονομία, σε επίπεδο μάστερ, καθώς και οργάνωση των ιατρικών βιβλιοθηκονόμων, προσφορά σεμιναρίων κλπ.
Σελ. 432 πρακτικών.


Εμπλουτισμός περιεχομένου και ενίσχυση περιβάλλοντος πλοήγησης
Εισηγητές : Αργυρώ Παπούλια, Μάριος Μαυρίδης, Φίλιππος Κολοβός (Παν. Μακεδονίας)

Κατά τη διάρκεια των περασμένων χρόνων επενδύθηκε πολλύς χρόνος και χρήμα για την καταλογογράφηση. Όμως τον κατάλογο πρέπει να τον κατανοεί και ο απλός χρήστης, όχι μόνο ο βιβλιοθηκονόμος.
Ο χρήστης τον τελευταίο καιρό στρέφεται σε αναζήτηση στο ιντερνετ, αντί στον κατάλογο, γιατί έχει ανάγκη για περισσότερες λεπτομέρειες, εκτός από τις βιβλιογραφικές. Επομένως, για να φέρουμε τον κατάλογο όσο το δυνατόν πιο κοντά στον χρήση, α) το περιεχόμενο του καταλόγου πρέπει να εμπλουτιστεί, και β) να αναβαθμιστεί το περιβάλλον αναζήτησης σε αυτόν.
για εμπλουτισμό του περιεχομένου, πρέπει να ενσωματωθούν στον κατάλογο επιπρόσθετες πληροφορίες, δηλαδή να δίνονται στο χρήση περισσότερα access points: Κάποιοι τρόποι για αυτό είναι:
-TOC (Πίνακες περιεχομένων)
-Εικόνες των εξωφύλλων
-Περιλήψεις
-Βιβλιοκριτικές
-Βιογραφίες και άλλες πληροφορίες για τους συγγραφείς
-Άλλο οπτικό υλικό
-σύνδεση με ηλεκτρονικές πηγές – Online Πληροφορίες
Όλα αυτά μπορούν να ενσωματωθούν στη βιβλιογραφική εγγραφή είναι με ανεύρεση της πληροφορίας και επικόλλησης (copy-paste) σε πεδία του καταλόγου, όπως το 300 για γενικές σημειώσεις, το 327 για TOC κλπ, είτε με λινκς στο πεδίο 856, που να στέλλει σε περισσότερες πληροφορίες στο ιντερνετ.
ΠΡΟΣΟΧΗ όσον αφορά τη χρήση του 856!! Δεν πρέπει να γίνεται υπερβολή στη χρήση του, για να μην δίνονται πολλές και σχετικά άχρηστες, και συνεπώς επιβαρυντικές, πληροφορίες!!!
Όλες αυτές οι πληροφορίες φαίνονται από τον ΟΠΑΚ. Για να μπουν αυτές οι πληροφορίες στον κατάλογο, είτε αγοράζονται υπηρεσίες, κυρίως για το ξενόγλωσσο υλικό, από εταιρείες όπως η SYndetic Solutions, ή η Blackwell, ή προστίθενται από τους καταλογογράφους. Δηλαδή είτε πληκτρολογείται η πληροφορία, είτε σκανάρεται και περνιέται στο σύστημα, είτε ενσωματώνεται με copy paste.
Υπάρχουν επίσης διαθέσιμες δωρεάν πληροφορίες που μπορούν να ενσωματωθούν στον κατάλογο, από εταιρείες όμως η Amazon, η Google scholar, από ιστοσελίδες των εκδοτών, από τη βιβλιογραφική βάση ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ, από το ΕΚΕΒΙ κλπ.
Στο LC υπάρχει η υπηρεσία BEAT: Bibliographic enrichment advisory team: συνδέουν τις εγγραφές με ηλεκτρονικές πηγές.
Στο Παν. Μακεδονίας εφαρμόστηκε ο εμπλουτισμός, για ξενόγλωσσα βιβλία με αγορά υπηρεσιών από την Syndetic Solutions, που με ετήσια συνδρομή στοιχίζει 4-5 σεντ ανά εγγραφή.
Για ελληνικά βιβλία με έργο των καταλογογράφων. Τα αποτελέσματα κρίνονται ως πολύ καλά! Η ζήτηση του υλικού ΚΑΙ αυξήθηκε ΚΑΙ μειώθηκε, γιατί οι χρήστες βρήσκουν πιο εύκολα αυτό που θέλουν, ή καταλαβαίνουν μέσω των πληροφοριων ότι το συγκεκριμένο βιβλίο πχ δεν τους κάνει, και έτσι δεν το ζητούν και δεν το δανείζονται (άρα, μείωση άχρηστης διακίνησης/δανεισμού υλικού).
Κάτι άλλο που εφαρμόστηκε στο ΜΑΚΕ με καλά αποτελέσματα είναι η ηλεκτρονική ξενάγηση στη ΒΙΒ του ΜΑΚΕ. Μεταξύ άλλων γίνεται ΟΠΤΙΚΗ παρουσίαση στον οθόνη, της θέσης του τεκμηρίου, μέσα στο βιβλιοστάσιο!
Αυτό σε συνδυασμό με τον με τον εμπλουτισμό φέρνει μεγαλύτερη και πιο στοχευμένη χρήση του υλικού.
Σελ. 597 πρακτικών.



Μοντέλο συνεργατικής καταλογογράφησης στα πλαίσια του ΣΚΕΑΒ

Εισηγητής Γιώργος Χριστοδούλου (ΑΠΘ)

Η δημιουργία ΣΚ και κατανεμημένων καταλόγων (Αργώ, Ζέφυρος) στην Ελλάδα είναι μεγάλο επίτευγμα αλλά δεν είναι αρκετό. Υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να γίνουν ακόμα, και ειδικά για να επιτύχουμε πραγματική συνεργατική καταλογογράφηση.
Παραδείγματα αποτελεσματικής συνεργατικής καταλογογράφησης είναι το PCC (program for cooperative cataloging) stis USA, o COPAC sto UK, ο οποιος συμμετέχει στο PCC, και άλλα προγράμματα στην Πολωνία, που έχει κοινό αρχείο ΚΟ από το 1992, στην πρώην Γιουγκοσλαβία που υπάρχει ΜΑΣΤΕΡ ΣΚ από χρόνια, και αλλού.
Ο εισηγητής ο οποίος είναι στην ομάδα του ΣΚ, προτείνει ένα μοντέλο συνεργατικής καταλογογράφησης στα πρότυπα του PCC, που να βασίζεται στον ΣΚ, στην δημιουργία Εθνικού Αρχείου Καθιερωμένων Όρων, σε κοινά εργαλεία (περιλαμβάνεται και πρόνοια για μετάφραση στα ελληνικά βασικών εγχειριδίων, το ΜΑΚΕ ήδη μεταφράζει επίσημα κάποια Manuals του LC) και κοινά πρότυπα και πολιτικές (βασική πολιτική είναι ο καθορισμός εγγραφής-πυρήνα (core record), δηλαδή τι πρέπει να περιλαμβάνει οπωσδήποτε μια εγγραφή).
Το μοντέλο αυτό στηρίζεται πάνω στη δημιουργία και συνεχή ανάπτυξη επιτροπών:
- Επιτροπή πολιτικής
- Διαρκής επιτροπή περιγραφικής καταλογογράφησης
- Διαρκής επιτροπή θεματικής καταλογογράφησης
- Ομάδα ανάπτυξης αυτοματοποίησης
- Ομάδα προτύπων
- Ομάδα εκπαίδευσης
- Γραφείο καθιερώσεων (στα πρότυπα του PCC –SACO –NACO, και αξιοποιώντας την ήδη υπάρχουσα δουλειά των ΚΟ της ΕΒΕ και του ΑΠΘ
Όλα αυτά έχουν ως τελικό στόχο τη βέλτιστη βοήθεια στους χρήστες, τόσο σε αναζήτηση βιβλιογραφίας όσο και στον διαδανεισμό.
Σελ 706 των πρακτικών.


Συλλογικός κατάλογων των πανεπιστημιακών βιβλιοθηκών της Γαλλίας (SUDOC)

Εισηγήτρια Κατερίνα Χατζοπούλου (Πανεπ. Βιβλιοθήκη Νίκαιας)

Η Γαλλία είναι πάρα πολύ μπροστά όσον αφορά τις επενδύσεις που κάνει στην παιδεία, και θεωρεί τις βιβλιοθήκες το Α και το Ω όσον αφορά την εκπαίδευση και την έρευνα, με τα ανάλογα αποτελέσματα. Εδώ και χρόνια έχει αναγνωρίσει την ύψιστη σημασία των βιβλιοθηκών, και έχει επενδύσει χρόνο και χρήμα σε αυτές.
Η Γαλλία έχει πάνω από 160 πανεπιστημιακά ιδρύματα, και 2.5 εκ. φοιτητές.
Το 1994 δημιουργήθηκε κάτω από το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, (και αυτό τα λέει όλα!), ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, η ΑΒΕς, Agence bibliographique de l’ensegnement superieur.
Μέσα από αυτήν δημιουργήθηκε ο Συλλογικός Κατάλογος των ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΩΝ βιβλιοθηκών (διαφορά με ΒΝΦ: ΕΘΝΙΚΗ βιβλιοθήκη). (SUDOC)
Ο SUDOC διαθέτει 7.5 εκ. εγγραφές, και 24 εκ. αντίτυπα, σε 2000 πανεπιστημιακών και ερευνητικών ιδρυμάτων.

Το όλο εγχείρημα αντιμετωπίστηκε ως εθνικό θέμα, με χάραξη εθνικής στρατηγικής, και θεώρησης της βιβλιοθήκης ως μέρους της εθνικής υποδομής, για την έρευνα, τη γνώση, την ανταγωνιστικότητα. (σε αντίθεση με Κύπρο, Ελλάδα κλπ, όπου όλα αντιμετωπίζονται αποσπασματικά, χωρίς όραμα, τα υπουργεία δεν ασχολούνται κλπ)

Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2007

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΓΙΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ


(Παρουσίαση του Συνεδρίου για την Φιλαναγνωσία απο τις Ιωάννα Ηλιάδη και Νικολέτα Καρβελά)

Στις 19/10/2007 διοργανώθηκε το συνέδριο «Αξιοποίηση της Βιβλιοθήκης για Καλλιέργεια της Φιλαναγνωσίας» στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του Κέντρου για την Παιδική Λογοτεχνία της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Διοργανώθηκε από τον Κυπριακό Σύνδεσμο Παιδικού Νεανικού Βιβλίου σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, την Κυπριακή Ένωση Βιβλιοθηκονόμων και το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου. Το συνέδριο είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους εκπαιδευτικούς και τους βιβλιοθηκονόμους, καθώς κύριο θέμα του ήταν ο ρόλος της βιβλιοθήκης στην ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας και της παιδικής λογοτεχνίας.

Χαιρετισμούς στο συνέδριο απηύθυναν ο κ. Κώστας Κατσώνης, πρόεδρος του Κυπριακού Συνδέσμου Παιδικού Νεανικού Βιβλίου, ο κ. Κυριάκος Πιλλάς, διευθυντής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου, ο κ. Σάββας Πετρίδης, Γραμματέας της Κυπριακής Ένωσης Βιβλιοθηκονόμων και η κ. Lilia Ratcheva, συντονίστρια του Κέντρου για την Παιδική Λογοτεχνία της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Το πρώτο μέρος του σεμιναρίου είχε ως θέμα τη λειτουργία και αξιοποίηση της βιβλιοθήκης. Ο κ. Piotr Jankowski, διευθυντής της Δημόσιας Βιβλιοθήκης της Βαρσοβίας, παρουσίασε τη Δημόσια Βιβλιοθήκη της περιοχής Ursus District της Βαρσοβίας κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στις υπηρεσίες που προσφέρονται και οι οποίες περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, απογευματινές δραστηριότητες για παιδιά και νέους, ενώ συμβάλλουν και στη διά βίου εκπαίδευση. Επίσης, ο κ. Jankowski αναφέρθηκε στους καλά εκπαιδευμένους, ταλαντούχους και νέους βιβλιοθηκονόμους που διευθύνουν τη βιβλιοθήκη, οργανώνοντας πρωτότυπα και δημιουργικά εργαστήρια για παιδιά, τα οποία μαθαίνουν να λειτουργούν ομαδικά και να εξοικειώνονται με νέους πολιτισμούς.

Ακολούθησε η ομιλία της κ. Shpresa Vreto, προέδρου του Αλβανικού Τμήματος της IBBY (International Board on Books for Young People) και διευθύντρια της Κρατικής Βιβλιοθήκης στα Τίρανα. Η ομιλία της διαβάστηκε από τον κ. Κώστα Κατσώνη και περιελάμβανε παραδείγματα για την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας στα παιδιά όπως:
• Δραματοποίηση αποσπασμάτων από έργα που επιλέγουν τα ίδια τα παιδιά
• Πολιτιστικές εκδηλώσεις που γίνονται με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου), την Παγκόσμια Μέρα Παιδιού κ.ά.
• Διαγωνισμοί εικονογράφησης
• Συναντήσεις με συγγραφείς παιδικών βιβλίων
• Βράβευση του καλύτερου αναγνώστη
• Επίσκεψη σε σχολεία από κινητή βιβλιοθήκη
• Λειτουργία βιβλιοθηκών για παιδιά με ειδικές ανάγκες

Το πρώτο μέρος έκλεισε ο κ. Πέτρος Πανάου, Λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, ο οποίος παρουσίασε το βιβλίο του Κριστιάν Ποσλανιέκ με τίτλο «Να δώσουμε στα παιδιά όρεξη για διάβασμα: εμψυχώσεις για να ανακαλύψουν τα παιδιά την απόλαυση του διαβάσματος». Ο Ποσλανιέκ στο βιβλίο του προτείνει να καταστήσουμε τα παιδιά ικανά να ανακαλύψουν τα δικά τους κίνητρα για διάβασμα προβάλλοντας κάποιες μορφές εμψυχώσεων όπως:
• Πληροφοριακές εμψυχώσεις
• Εμψυχώσεις παιχνιδιού
• Εμψυχώσεις αισθήματος ευθύνης και
• Εμψυχώσεις εμβάθυνσης
Μερικά παραδείγματα που παρουσιάστηκαν είναι:
Κοινό σημείο: παιχνίδι όπου ετοιμάζονται 5-6 στοίβες από 12 βιβλία η καθεμιά, από τα οποία τα 10 έχουν κάποιο κοινό σημείο. Στόχος του παιχνιδιού είναι να βρεθεί το κοινό σημείο των βιβλίων αυτών και να δοθεί ένας θεματικός τίτλος σε κάθε στοίβα.
Βιβλιοκρυφτό: παιχνίδι όπου μια ομάδα παιδιών ακούει μαγνητοφωνημένες βιβλιοπαρουσιάσεις σε μορφή αινίγματος. Τους παρέχονται κάποια στοιχεία ή αποσπάσματα με σκοπό να ανακαλύψουν ποιο βιβλίο είναι.

Το θέμα του δεύτερου κύκλου των εισηγήσεων περιστρεφόταν γύρω από τις δημιουργικές δραστηριότητες για την αξιοποίηση του παιδικού βιβλίου. Εισηγήτριες ήταν η Karin Haller, διευθύντρια του Ινστιτούτου Παιδικής Λογοτεχνίας της Βιέννης και η Λήδα Βαρβαρούση, εικονογράφος και συγγραφέας παιδικής λογοτεχνίας. Η κ. Haller αναφέρθηκε:
• στην εκδοτική παραγωγή παιδικού βιβλίου στην Αυστρία και
• στις προσπάθειες που γίνονται στη χώρα για ενθάρρυνση των παιδιών και των νέων να αγαπήσουν το βιβλίο και για ενημέρωση των ενηλίκων για το υλικό που κυκλοφορεί στο εμπόριο.

Έχουν καθιερωθεί λογοτεχνικές εβδομάδες με αναγνώσεις έργων και παρουσιάσεις βιβλίων από συγγραφείς, εκθέσεις παιδικών βιβλίων και το ετήσιο βραβείο Παιδικού και Νεανικού Βιβλίου για τα καλύτερα βιβλία που εκδίδονται στην Αυστρία.

Η κ. Βαρβαρούση, εικονογράφος και συγγραφέας, αναφέρθηκε στο ρόλο που παίζει η οικογένεια ώστε το παιδί να αγαπήσει το βιβλίο και να εξοικειωθεί με αυτό μιλώντας και για τη δική της παιδική ηλικία. Η ομιλήτρια πιστεύει ότι η ψυχή είναι μια παρουσίαση εικόνων και ότι η εικόνα έχει πολλή δύναμη και μπορεί να γίνει σύμβολο αρκεί να πιστέψουν πολλοί σε αυτή.

Το τρίτο μέρος του σεμιναρίου ήταν αφιερωμένο στη σχέση μεταξύ της βιβλιοθήκης, του συγγραφέα και του παιδιού, ενώ έγινε επίσης παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας με θέμα «Η Φιλαναγνωσία και η Χρήση της Βιβλιοθήκης Στροβόλου από παιδιά Δημοτικών Σχολείων στο Στρόβολο» . Συγκεκριμένα, η κ. Δέσπω Μασούρεκου, διευθύντρια της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Στροβόλου, μίλησε για τις δραστηριότητες της Βιβλιοθήκης που στόχο έχουν την προώθηση της φιλαναγνωσίας. Μερικές από αυτές είναι η οργάνωση των «λογοτεχνικών πρωινών», όπου πραγματοποιούνται επισκέψεις από παιδιά και συναντήσεις με συγγραφείς, σε συνεργασία με τον Κυπριακό Σύνδεσμο Παιδικού Νεανικού Βιβλίου, η διεξαγωγή διαγωνισμών, οι βιβλιοπαρουσιάσεις, οι βραβεύσεις (π.χ. στους καλύτερους αναγνώστες της βιβλιοθήκης) και άλλα.
Επίσης, στα πλαίσια της πλούσιας δράσης της, η Δημοτική Βιβλιοθήκη Στροβόλου προχώρησε σε έρευνα με σκοπό την άντληση πληροφοριών για τις αναγνωστικές συνήθειες των μαθητών και τη χρήση της βιβλιοθήκης, με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων από παιδιά. Τα αποτελέσματα και συμπεράσματα της εν λόγω έρευνας παρουσίασε η εκπαιδευτικός κ. Μύρια Νικολαΐδου-Τζιωνή. Η έρευνα κατέδειξε ότι η πλειοψηφία των παιδιών επισκέπτεται τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Στροβόλου μόνο στα πλαίσια οργανωμένης επίσκεψης από το σχολείο. Επίσης, μόνο το 15% των παιδιών είναι μέλος σε κάποια βιβλιοθήκη, ενώ η χρήση της βιβλιοθήκης δεν εμπίπτει στις καθημερινές ασχολίες των παιδιών και των οικογενειών τους. Η οργάνωση των «λογοτεχνικών πρωινών» ώθησε τα παιδιά, σύμφωνα με την έρευνα, να γίνουν μέλη της Βιβλιοθήκης και να διαβάζουν περισσότερο σε σχέση με τα παιδιά που δεν είναι μέλη. Όσον αφορά στις αναγνωστικές συνήθειες των παιδιών σχετικά με τον αριθμό των βιβλίων που διαβάζουν, η έρευνα κατέδειξε ότι η πλειοψηφία των παιδιών διαβάζει έστω και ένα βιβλίο ενώ υπάρχει και ένα σημαντικό ποσοστό παιδιών (ένα στα πέντε παιδιά) το οποίο δεν διαβάζει καθόλου.

Επίσης, τα κορίτσια διαβάζουν περισσότερο από ό,τι τα αγόρια. Γενικότερα, η έρευνα οδήγησε στο συμπέρασμα ότι η Βιβλιοθήκη δεν εμπίπτει στις προτεραιότητες των παιδιών, γεγονός το οποίο πρέπει να προβληματίσει τους ιθύνοντες ώστε να φροντίσουν για την εξοικείωση των παιδιών με τη Βιβλιοθήκη.

Όπως έχει προαναφερθεί, κύριος άξονας του συνεδρίου ήταν η προαγωγή της φιλαναγνωσίας μέσα από την αξιοποίηση της Βιβλιοθήκης. Βασικό μήνυμα ήταν ότι «τα παιδιά που έρχονται στη Βιβλιοθήκη στην ηλικία των 3-6 χρόνων, συνήθως διατηρούν επαφή με τη Βιβλιοθήκη όλη τους τη ζωή». Το γεγονός αυτό πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη τόσο από γονείς και εκπαιδευτικούς όσο και από βιβλιοθηκονόμους, καθώς τα μικρά παιδιά που μαθαίνουν από νεαρή ηλικία να αγαπούν το βιβλίο και το διάβασμα, θα είναι και οι αυριανοί χρήστες που θα στηρίξουν τη Βιβλιοθήκη. Οι εισηγητές κατέθεσαν τις προσωπικές τους εμπειρίες και γνώσεις για το πώς οι βιβλιοθήκες μπορούν να αξιοποιηθούν ώστε να προβληθεί το παιδικό βιβλίο και τα παιδιά να αγαπήσουν το διάβασμα και τη λογοτεχνία. Αποτελεί, λοιπόν, καθήκον και ανάγκη για βιβλιοθηκονόμους και εκπαιδευτικούς η μέριμνα για προσέλκυση των παιδιών στη Βιβλιοθήκη.

Πέμπτη, 1 Νοεμβρίου 2007

Υπενθύμιση

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΛΟΓΕΣ

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου:
Γενική Συνέλευση και εκλογές για την Κυπριακή Ένωση Βιβλιοθηκονόμων

Δευτέρα 5 Νοεμβρίου:
Τελική ημερομηνία υποβολής υποψηφιοτήτων
(Σημ.: Οι υποψηφιότητες πρέπει να υποβληθούν στη Γραμματεία της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, Λευκωσία, μέχρι τις 5 Νοεμβρίου 2007 σε ιδιόχειρη αίτηση αναφέροντας το ονοματεπώνυμο, την Διεύθυνση, τηλέφωνο και χώρο εργασίας).

Περισσότερα διαβάστε εδώ...

Αναγνώστες

Αρχειοθήκη ιστολογίου